چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پیشنهاد لاریجانی به روسای مجالس اسلامی درباره حادثه منا

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 447037
رئیس مجلس گفت: بی‌تردید مسئولیت مصبیت عظمی فاجعه منا و حوادث دیگر در مراسم حج بر عهده دولت پادشاهی عربستان سعودی بوده و باید در برابر افکار عمومی و ماتم‌زده مسلمانان جهان، بدون فرافکنی، پاسخگو باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی به رؤسای مجالس کشورهای اسلامی، وقوع فاجعه مصیبت‌بار منا و جان باختن جمع زیادی از مسلمانان جهان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

السلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته

فاجعه مصیب‌بار «منا» که منجر به جان باختن و مصدوم شدن جمع زیادی از مؤمنان میهمان خداوند رحمان از کشورهای گوناگون گردید و نیز حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام موجی از غم و اندوه در جهان اسلام گسترانید و عید مسلمانان را به عزا تبدیل نمود و این در حالی است که خداوند مکه را بلد امن خود قرار داده است.

بی‌تردید مسئولیت این مصیبت عظمی و حوادث دیگر در مراسم حج به عهده دولت پادشاهی عربستان سعودی بوده و مسئولین این کشور باید در مقابل افکار عمومی و ماتم‌زده مسلمانان جهان، به دور از هر گونه فرافکنی، پاسخگو باشند.

مجلس شورای اسلامی ایران ضمن ابراز تسلیت به مسلمانان جهان و اظهار همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان، از مجالس کشورهای اسلامی می‌خواهد، با عنایت به عظمت حادثه مزبور و حوادث مشابه در سال‌های گذشته در زمان برگزاری مناسک حج، برای عدم تکرار اینگونه حوادث دردناک در سال‌های آتی و در راستای برگزاری شایسته و بایسته این کنگره عظیم سالانه مسلمانان، تدبیری بیاندیشند.

مجلس شورای اسلامی ایران همچنین تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را برای ریشه‌یابی علت حادثه مذکور ضروری دانسته و آمادگی خود را برای حضور در این کمیته اعلام می‌دارد.

در پایان بار دیگر این مصیبت عظیم را به مسلمانان جهان تسلیت گفته، برای جان باختگان غفران الهی و برای مصدومین شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *