جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زاکانی: وزارت خارجه هنوز به سؤالات کمیسیون برجام پاسخ نداده است

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 446926
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت خارجه هنوز به سؤالات کمیسیون پاسخ نداده است.
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، به ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون متبوعش که صبح امروز تشکیل شد، پرداخت و اظهار داشت: در ابتدای این جلسه آقای زاکانی رئیس کمیسیون گفت که سازمان انرژی هسته‌ای به سوالات ارسالی کمیسیون پاسخ داده است اما سوالاتی که برای وزارت خارجه ارسال شده همچنان بدون پاسخ مانده است.

وی افزود: در این جلسه پیرامون طرح دو فوریتی که تهیه شده بحث و تبادل نظر شد، امضاهای این طرح در حال جمع‌آوری است البته در صحن علنی طرح‌های دیگری نیز توسط نمایندگان تهیه شده اما قرار است که یک طرح با اجماع حداکثری نمایندگان تهیه و ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام تاکید کرد: همچنین در جلسه صبح امروز گزارش کمیته سیاسی کمیسیون نیز قرائت شد که شامل سه بخش بود، بخش اول فرصت‌های برجام در حوزه سیاست خارجی و بخش دوم تهدیدات برجام در حوزه سیاست خارجی مطرح شده و در پایان پیشنهادات برای جلوگیری از تهدیدات ارائه شده بود.

وی ادامه داد: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون برجام آثار فرهنگی برجام بررسی شد، در این بخش، آقای پژمانفر از کمیسیون فرهنگی مجلس حضور پیدا و بحث‌های مفصلی در رابطه با آثار فرهنگی برجام ارائه کرد.

نقوی بر همین اساس یادآور شد: همچنین در جلسه امروز گزارش نهایی حوزه دفاعی- امنیتی نیز قرائت شد و مورد تأیید قرار گرفت، توان موشکی جمهوری اسلامی ایران، خرید، فروش و یا اهدای سلاح، نظارت و بازرسی و نفوذ دشمن، محورهای اصلی گزارش حوزه دفاعی- امنیتی بود.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در پایان فرصت‌های جمهوری اسلامی ایران در دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای، منزوی شدن رژیم صهیونیستی، روابط متقابل با کشورهای جهان و تهدیداتی از جمله نفوذ آمریکا در منطقه و کشور، تضعیف گفتمان انقلاب اسلامی و روحیه مبارزه با استکبار را از محورهای اصلی گزارش کمیته سیاسی عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *