چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

نخستین همایش آینه های صبور برگزار شد

دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 446827
نخستین همایش از سلسه همایش های آینه های صبور، غروب یکشنبه با حضور جمعی از جانبازان شیمیایی و همسرانشان، حجت الاسلام والمسلمین امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و عظیم بابایی شهردارمنطقه ۶ در هتلاسپیناس برگزار شد.
به گزارش جهان، در این مراسم که به همت شهرداری منطقه ۶ تهران برگزار گردید، عظیم بابایی شهردار این منطقه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از جانبازان شیمیایی و همسرانشان تجلیل به عمل آورد.

بابایی با بیان اینکه همسران جانبازان حق بزرگی بر گردن نظام و مردم دارند، گفت: در همایش لاله های صبور و به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه های متنوعی برای تجلیل از خانواده جانبازان درنظر گرفته ایم تا از صبوری خانواده جانبازان شیمیایی که سالهاست رنج می برند تقدیر کنیم.

شهردار منطقه ۶ تهران اظهار کرد: از همه خانواده های جانباز تقدیر و تشکر می کنم که به جمع ما پیوستند و امیدوارم خداوند این توفیق را به ما عنایت کند که این انقلاب را که امنتی الهی است را به سر منزل مقصود برسانیم.

بابایی در ادامه سخنانش به فاجعه منا اشاره و از بی کفایتی آل سعود در حفظ امنیت و جان حجاج انتقاد کرد و گفت: فاجعه منا ایام عید ما را تحت تاثیر قرار داد و من به همه خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنم. حاجیان با هزار آرزو و پس از سالها انتظار به حج می روند واین اهمال از متولیان و خادمان حرم امن الهی هرگز قابل قبول نیست.

وی در پایان با تجلیل از رشادت جانبازان و همسرانشان، تصریح کرد: این اقدام آل سعود کمتر از حملات شیمیای به شما عزیزان نبوده و انشالله که بانیان این اتفاق تلخ به سرای عملشان برسند.

در ادامه ای این همایش مرتضی کاظمی یکی از جانبازان شیمیایی با تشکر از برگزاری این همایش گفت: همسران جانباز در طول سالهای سال با تحمل رنج و عذاب های متعدد همیشه یار و یاور جانبازان بودند و من از مسئولان شهرداری که این برنامه را ترتیب دادند تشکر می کنم.

این جانباز شیمیایی با بیان اینکه تا پای جان به دفاع از کشور و انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت، اظهار کرد: ما مدیون امت هستیم و به جانبازی خود افتخار می کنیم.

کاظمی با تشریح شرایط سخت جانبازان شیمیایی، تصریح کرد: ما جانبازان شیمیایی واقعا مظلوم هستیم و خانواده ها و همسران این جانبازان سختی های فراوانی را متحمل شده اند که فقط می توان گفت که اجرشان با خداست.

حسین بختیاری از دیگر جانبازان دفاع مقدس با بیان اینکه همه جانبازان برای پاسداری از خاک مقدس کشورمان از جان و مال خود گذشتند، گفت: من پس از اینکه جانباز شدم ازدواج کردم و با وجود مجروحیت شدید، همسرم حاضر تا درد و رنج فراوانی را تحمل کند.

بختیاری نقش همسران جانباز را بی بدیل توصیف کرد و افزود: این عزیزان همان راه حضرت زهرا(س) را دنبال می کنند و نمی توان با کلمات از بزرگی و ایثار آنها گفت هر چند که این برنامه و همایش ها بسیار قابل تقدیر است.

وی از شهرداری برای همایش آینه های صبور تشکر کرد و خاطر نشان ساخت: امیدوارم که این برنامه ها در طول سال هم دنبال شود و فقط به هفته دفاع مقدس خلاصه نشود.

در ادامه این همایش برنامه های متنوعی از جمله شعرو سرود، ارایه لوح یاد بود و پذیرایی انجام گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *