پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

باهنر: شاکله وحدت اصولگرایان تعیین شد

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 446823
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال دارد مجلس یک ماده واحده را در خصوص برجام تصویب کند و بر اساس آن، به دولت اجازه دهد تا با شروطی به سمت اجرای توافق هسته‌ای برود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این تشکل، ضمن تسلیت جان باختن صدها نفر از حجاج ایرانی در حادثه منا اظهار کرد: فاجعه امسال حج این رویداد عظیم را به عزا تبدیل کرد و تمام بستگان حجاج و جهان اسلام در پی این مصیبت عظیم داغدار شدند. این اتفاقات در جایی رخ داد که مأمن امن الهی بود، از زمان بنای کعبه تا به امروز به توصیه شارع مقدس، مکه و مسجدالحرام به مکانی امن حتی برای آنهایی که ایمان ندارند و همچنین تمامی جانداران تبدیل شد، اما امثال این نقطه امن به قربانگاه حجاج مبدل شد.

وی افزود: این اتفاقات ناشی از بی‌تدبیری و بی عرضگی آل سعود است که متاسفانه از سرزمین وحی و پول نفت مسلمانان استفاده می کنند و در عین حال، مشغول برادرکشی در یمن هستند. آنها اگر همه توانشان را متمرکز کنند، بیش از یک کار نمی توانند انجام دهند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عده ای می‌گویند علت وقوع این حوادث ناشی از بی‌تجربگی بوده است، اما چنین چیزی صحت ندارد؛ آل سعود به اندازه کل عمر حکومت نکبت‌بار خود حج را اداره کرده و از تجربه کافی در این زمینه برخوردار است.

باهنر اظهار داشت: سعودی ها در دوره های گذشته انتظامات حج را به امرا و سرتیپ های نظامی می‌سپردند، اما امروز آنها درگیر خون و خونریزی در یمن هستند و مسئولیت انتظامات حج را به انسان های بی‌تجربه و سطحی‌نگر سپرده اند.

وی با بیان اینکه هنوز ریشه های اصلی حوادث امسال حج را نمی‌دانیم، توضیح داد: اگر دست از حسن ظن برداریم، می‌توانیم بگوییم شاید همان تروریست هایی که سعودی‌ها به وجود آورده اند، در این حوادث بی‌نقش و تاثیر نبودند و اگر جلوتر برویم عمق فاجعه بیشتر روشن می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و تصمیمات مجلس در ارتباط با پیگیری حوادث امسال حج تاکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی شاید دولت را موظف کنیم تا از طریق سازمان کنفرانس اسلامی برای مدیریت حج تمتع اقدامی عاجل کند تا حداقل بدین وسیله، مدیریت حج تمتع به مجموعه ای از کشورهای اسلامی واگذار شود، زیرا به سعودی ها نه می‌شود اعتماد کرد و نه آنها توان مدیریت دارند.

باهنر گفت: امروز کار به جایی رسیده است که صهیونیست ها به رفاقت آل سعود افتخار می‌کنند؛ بنابراین این طایفه لیاقت برگزاری چنین مراسم استکبارشکنی را ندارد و کشورهای اسلامی باید این موضوع را به طور جدی پیگیری کنند.

* احتمال تصویب ماده واحده در مجلس، برای اجرای مشروط برجام

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه، به فعالیت ها و اقدامات کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس اشاره و عنوان کرد: این کمیسیون کار خود را تمام کرد و در جلسه فردا و یا حداکثر روز سه‌شنبه گزارش نهایی‌ خود را از تریبون مجلس قرائت می‌کند.

وی تصریح کرد: احتمال دارد ما در مجلس به سمت تصویب یک ماده واحده در خصوص توافق هسته ای برویم که بر اساس چارچوب‌هایی، به دولت اجازه می‌دهد کار را جلو ببرد و اجراییات را در زمینه توافق هسته ای آغاز کند، اما «به شرطها و شروطها»؛ ما شروط خود را در آن ماده واحده بر اساس خطوط قرمز نظام اعلام می‌کنیم.

* شورای هماهنگی اصولگرایان برای انتخابات تشکیل می‌شود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، همچنین با اشاره به موضوع وحدت اصولگرایان در انتخابات پایان سال گفت: شاکله اتحاد اصولگرایی روشن شده و جامعه روحانیت قرار است یک هیات مرکزی را مشخص کرده تا آن هیات، شورای هماهنگی اصولگرایی را تاسیس کند.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: تمام اعضای این شورا صرفا فعالین سیاسی هستند، اما ممکن است فعالین فرهنگی و اجتماعی نیز حضور داشته باشند و کار را جلو ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *