پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۹
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه؛

حکام‌عربستان‌سعودی به‌جای فرافکنی مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی عذرخواهی کنند

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 446784
این قضیه فراموش نخواهد شد و ملتها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودیها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.
حکام‌عربستان‌سعودی به‌جای فرافکنی مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی عذرخواهی کنند
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دلهای ما و همه مسلمانان سنگینی می کند.

رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه مسئله کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکر کند.

ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملتها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودیها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی مسئولین مملکتی ما حاضر نشدند بخاطر این فاجعه سفر خود را لغو کنند از عربستان چه انتظاری هست
amirhosein
بهتره یک مقدار عاقلانه تر فکر کنیم،نرفتن به سازمان ملل نه تنها سود نداشت بلکه ضرر هم داشت،حداقل با کشورهای خسارت دیده در این حادثه می توان مذاکره کرد،خواهشا قبل از حرف زدن فکر کنیم،نشست سالیانه سازمان ملل فرصت مناسبی برای کشور ماست و همچنین رایزنی با اکثر کشورهای جهان،فرصتی که هر ساله یک بار برای هر کشوری اتفاق می افته،با بودن هم اتفاق خاصی نمی افتاد، عربستان بعد از روی کار آمدن ولیعهد جدید مواضع بسیار بسیار افراطی پیش گرفته و با این کارها به امید خدا نابودی آل سعود نزدیک خواهد بود...ان شا الله...آل سعود ابزاریه دست کشور آمریکا و رژیم اسراییل که وقتی انقضاشون تموم بشه مثل صدام جایی ندارن جز زباله دانی...
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر ال سعود چون مقصرند عذر خواهی نمیکنند به تمامی خانواده های حجاج ایرانی که عزیزشان را از دست دادن از صمیم قلبم تسلیت میگم امیدوارم درگذشته گان با اباعبالله ع محشور شوند ماهم بسیار ناراحتیم ودر غمتان شریک
Iran, Islamic Republic of
آلَ سُعودٍ وَیحَکم، و وَیحَ إسرائیلِکُمْ
ای آل سعود شرم بر شما و بر اسرائیلتان باد
تصاویر رو که میبینم یاد کشتار صبرا و شتیلا شارون ملعون میافتم
Iran, Islamic Republic of
یا من سَجَدتُمْ للیهُودْ، الموتُ یا آلَ سُعودْ

ای کسانی که در مقابل یهود سجده کردید؛ مرگ بر شما ای آل سعود
United Kingdom
این یک عرف اجتماعی یا تعارف دیپلماتیک نبود که امام خامنه ای سه روز عزای عمومی اعلام کردند! اگر مسؤولین و مردم واقعاً همین استراتژی امام خامنه ای را پی گیری می کردند، چه می شد؟ مگر می شود ملت عزادار باشند و بسوزند و سیاه بپوشند و با همه وجود بر ضد آل سعود دسته جات عزاداری راه بیفتد و ستون های کاخ آل سعود را نلرزاند؟
Romania
آقا جان!
شما فرمودید:"حکام سعودی به جای فرافکنی مسئولیت بپذیرند و عذرخواهی کنند"
و باز فرمودید:"انسان لحظه ای نمی تواند خود را از این غم فارغ بداند"
آقا جان!
ما هم مثله شما داغداریم
حسن
United Kingdom
بنظر من مسولان مملکت راض به تحقیر مردم ملت شریف ایران نباشند مراسم حج را تا بهبود رعایت شان ملت ایران تعطیل نمایند واز اظهار نظر آدم های غیر مسول بپرهيزند