پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
قشقاوی مطرح کرد:

کارشکنی عربستان در صدور ویزا

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 446771
معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه گفت: متاسفانه دولت عربستان هنوز ویزای هیات ویژه جمهوری اسلامی را برای سفر به این کشور و پیگیری حادثه منا، صادر نکرده است.
به گزارش جهان، حسن قشقاوی در گفتگو با مهر، با اشاره به تصمیم هیات دولت برای اعزام هیات ویژه جمهوری اسلامی به عربستان با هدف پیگیری حادثه خونین منا، اظهار داشت: متاسفانه دولت عربستان هنوز ویزای هیات ایرانی را صادر نکرده است.

وی افزود: همچنان منتظریم و پیگیری می‌کنیم که در اولین فرصت و به محض صدور ویزا، عازم عربستان شویم.

در پی حادثه روز پنج‌شنبه منا که منجر به جان‌باختن حدود ۱۵۰۰ زائر بیت‌الله‌الحرام از جمله ۱۳۶ زائر ایرانی شد، روز گذشته هیات دولت در نشست فوق‌العاده تصمیم گرفت تا هیات ویژه‌ای به ریاست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه و جمعی دیگر از مدیران این وزارتخانه، برای پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت مفقودان و نیز انتقال شهدا و مجروحان و نیز واکاوی علل حادثه، به عربستان اعزام شوند.

قرار بود، این هیات عصر روز شنبه عازم عربستان سعودی شود که به دلیل کارشکنی دولت عربستان، تا این لحظه ویزای اعضای این هیات صادر نشده است.

کاردار سفارت عربستان در تهران، تاکنون سه مرتبه به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران نسبت به عدم همکاری سعودی‌ها در مدیریت بحران به وی ابلاغ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *