چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

تلاش برای‌گسترش‌سایت‌های غیراخلاقی

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 446671
کشورهای غربی همچنان مشتریان اصلی صنعت تصاویر و فیلم‌های مستهجن هستند؛ اما تلاش می‌شود این گرایش در سراسر جهان رواج داده شود.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکونومیست خبر داد، انتشار تصاویر و فیلم‌های مستهجن، یک صنعت پرسود برای بنیانگذاران جاه‌طلب آن است که فراگیر شدن اینترنت، فرصت بهتری برای اشاعه تصاویر غیراخلاقی و بهره‌برداری مالی از اشاعه فساد میان ملت‌ها برای آنها فراهم کرد.

در دهه ۹۰ میلادی صنعت فیلم‌های مستهجن به اوج فعالیت خود رسیده بود تا جاییکه در اوایل قرن ۲۱ بیش از ۳ هزار سایت غیراخلاقی در اینترنت وجود داشت. سود سالانه این صنعت سالانه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. در آن سالها سود هر ساعت فیلم مستهجن ۱۵۰۰ دلار بود. با نفوذ تصاویر و فیلم‌های خصوصی غیراخلاقی به اینترنت، کسب و کار سوداگران فساد اخلاقی راکد شد. بطوریکه از ۲۰۰ استودیو ضبط فیلم‌های مستهجن در آمریکا، فقط ۲۰ مورد به کار خود ادامه می‌دهند. سود هر ساعت ضبط این فیلم‌ها نیز به ۵۰۰ دلار کاهش یافته است.

بررسی ملیت کاربران سایت‌های غیراخلاقی نشان می‌دهد، باوجود آزادی‌های اجتماعی فراوان در غرب؛ کشورهای غربی مشتری اصلی سایت‌های مستهجن هستند. آمریکا رتبه نخست استفاده از سایت‌های غیراخلاقی را دارد و پس از آن انگلیس، کانادا، هند، آلمان، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، برزیل، مکزیک، اسپانیا، روسیه، هلند، لهستان، ژاپن، سوئد، آرژانتین و مصر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.


در مجموع ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون صفحه مستقل تصاویر مستهجن در اینترنت وجود دارد که سه پنجم بازدیدکنندگان آن آمریکایی هستند. مسئول یکی از سایت‌های غیراخلاقی در آمریکا اعلام کرد سال گذشته ۸۰ میلیارد بار از فیلم‌های قرار داده شده روی این سایت بازدید شده است.

این صنعت در گذشته‌ای نه چندان دور چنان پرسود بود که از درآمد حاصل از برخی کالاهای اساسی نیز منفعت بیشتری به همراه داشت. روسای شرکت‌ها و سایت‌های غیراخلاقی در تلاش هستند بار دیگر این صنعت را رونق بخشند و با ترویج بی‌بندوباری در کشورهای جهان سوم، بازار مصرفی جدید و پرسودی را برای خود فراهم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *