چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش حزب ندای ایرانیان به حادثه منا

شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 446630
حزب ندای ایران در بیانه خود تاکید کرد: با مجازات مسببین این فاجعه تلخ ، از تکرار چنین بی تدبیری‌هایی در امور اجرایی شکوهمندترین همایش جهان اسلام جلوگیری شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حزب ندای ایرانیان در بیانیه‌ای که به مناسبت واقعه دردناک منا و «پنجشنبه خونین مکه» صادر کرده است ضمن تاکید بر پیگیری علل بروز حادثه دلخراش منا بر پیگیری کامل ماجرا و تلاش برای معرفی و مجازات مسببین این فاجعه تلخ تاکید کرده است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا (آیه ۱۰۰سوره مبارکه نساء)

با نهایت تاسف و تاثر در روز عید قربان – عید بندگی - جمع کثیری از عاشقان معبود در حال انجام فریضه حج و رمی جمرات به لقاءالله شتافتند. به محض انتشار این خبر هولناک، سراسر جهان اسلام به سوگ نشست و اکنون مسلمانان در جای جای کره خاکی داغدار این مصیبت اند.

در این لحظات تلخ و جانکاه، این حادثه غمبار را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر(عج)، رهبری معظم انقلاب، آحاد امت اسلامی و هموطنان داغدار و بویژه به خانواده‌های جانباختگان، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال غفران الهی را برای آن عزیزان و صبر و اجر را برای خانواده‌های سوگوار مسئلت می‌نماییم.

حزب ندای ایرانیان آسیب شناسی چنین وقایع تاسف باری را از ضرورت‌های عاجل امت اسلامی دانسته و اعتقاد دارد تنها در سایه مشارکت تمامی کشورهای اسلامی در اجرای مناسک حج و استفاده از دانش و تجربه جهانی، این میراث عظیم حضرت ابراهیم (ع) چنانکه شایسته است تجلیگاه وحدت و شکوه امت اسلام خواهد شد.

به علاوه در چنین شرایط حساسی که دشمنان اسلام از سویی با اقدامات متعدد تلاش بلیغی در تصویرسازی ناصحیح از مسلمانان در دنیا دارند و از سویی دیگر بهانه‌های منازعه با ظهور و حمایت از گروه‌های تروریستی داعش و امثالهم فراهم است از همه دلسوزان امت اسلامی در کشورهای مختلف انتظار می رود تا با تنش زدایی، مدارا و تعامل به حل وفصل زمینه‌های اختلافی بین کشورها مدد رسانند.

حزب ندای ایرانیان بر خود فرض می‌داند تا ضمن تاکید بر مسئولیت دولت جمهوری اسلامی بر پیگیری کامل ماجرا و تلاش برای معرفی و مجازات مسببین این فاجعه تلخ و پیشگیری از تکرار چنین بی تدبیری‌هایی در امور اجرایی شکوهمندترین همایش جهان اسلام، از تلاش بی‌وقفه و دلسوزانه مسئولان ذیربط در رسیدگی به وضعیت مصدومان ایرانی و غیر ایرانی و اطلاع رسانی به افکار عمومی و خانواده‌های نگران تشکر نماید.

والعاقبه للمتقین
حزب ندای ایرانیان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *