جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
از سوی آیت الله یزدی منتشر شد؛

پیام تسلیت رئیس مجلس خبرگان

حوادث حکایت از بی‌کفایتی آل‌سعود دارد
جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 446468
رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت و محکوم کردن مسؤولان سعودی در حادثه تلخ منا تاکید کرد: بروز حوادث در سرزمین وحی، حکایت از بی کفایتی آل سعود در مدیریت برگزاری حج ابراهیمی دارد.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در پی حادثه ناگوار منا آیت الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت و محکوم کردن مسؤولان سعودی در این حادثه تلخ، خواستار موضع گیری مناسب از سوی سران کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی در قبال این حادثه شد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

﴿أَنَّا جَعَلْنَا حَرَمًا آمِنًا وَيُتَخَطَّفُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِهِمْ﴾ عنکبوت/۶۷

در مراسم حج امسال شاهد حوادث ناگواری هستیم که امنیت حجاج بیت الله الحرام را تهدید می کند. در تازه ترین فاجعه که در سرزمین منا رخ داد حاجیان زیادی از کشورهای اسلامی از جمله کشورمان یا جان خود را از دست دادند و یا زخمی و مجروح شدند.

بروز حوادث روزهای گذشته در سرزمین وحی، حکایت از بی کفایتی و بی تدبیری مسؤولان عربستان سعودی در اداره و مدیریت برگزاری حج ابراهیمی دارد.

ضرورت پیگیری جدی موضوع و پذیرش مسؤولیت سهل انگاری و سوء مدیریت کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند، اما به جای تأمین امنیت مسلمین در موسم حج با دخالت های نابجا در امور سایر کشورهای اسلامی به ویژه یمن مظلوم و حمایت از گروه های تندرو و افراطی چهره اسلام را مشوه کرده و مسلمانان را در بحرین، عراق و سوریه به خاک و خون کشیده و بذر عداوت، دشمنی و ناامنی را در منطقه می کارند بر کسی پوشیده نیست.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی با تمام خانواده ها و بازماندگان این فجایع و طلب غفران الهی برای جان باختگان و آرزوی شفاء و بهبودی برای مجروحان این حادثه دردناک؛ به ویژه خانواده ها و آسیب دیدگان کشورمان، از سران کشورهای اسلامی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی می خواهم علاوه بر محکومیت رژیم آل سعود، با توجه جایگاه و عظمت حرمین شریفین برای اداره صحیح و کارآمد آن تدبیری شایسته بیندیشند.

محمد یزدی

رئیس مجلس خبرگان رهبری

دهم ذی الحجه ۱۴۳۶»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *