جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

شمشیر «مختار ثقفی» در سعدآباد!

جمعه ۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 446441
«پژوهشگران سازمان میراث فرهنگی در حال بررسی شمشیری منسوب به «مختار ثقفی» در موزه نظامی مجموعه سعدآباد هستند.»
به گزارش جهان، صبح روز پنج‌شنبه - ۲ مهرماه - پایگاه اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبری مبنی بر کشف و رونمائی شمشیر «مختار ثقفی» توسط رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه نظامی سعدآباد منتشر کرد، این در حالی است که یوسف منصورزاده، رئیس مجموعه‌ فرهنگی تاریخی سعدآباد درباره‌ی شمشیر منتسب به «مختار ثقفی» در این موزه اعلام کرد این قضیه باید بررسی شود.

وی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به این که موزه نظامی سعدآباد متعلق به ارتش است، صحبت‌هایی درباره‌ی یکی از شمشیرهایی که روز گذشته آن را منتسب به «مختار ثقفی» دانستند و تا این زمان کشف نشده بود مطرح شد، اما از آن رونمایی نشد چون معتقدیم آن باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

او با بیان این‌که روی این شمشیر نام «مختار ثقفی» حک شده است، گفت: با این وجود قرار شد کار پژوهشی بیشتری برای رسیدن به قطعیت در این زمینه انجام شود، تا مطمئن شویم واقعا این شمشیر متعلق به شخصیت «مختار ثقفی» است یا خیر؟

منصورزاده تاکید کرد: این شمشیر در چند روز آینده به آزمایشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتقل می‌شود تا به قطعیت در این زمینه برسیم.

به گفته‌ وی، انتساب شمشیر به دست آمده به «مختار ثقفی» فقط توسط یکی از مورخان ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *