سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱۱
۷
پیام رهبرانقلاب در پی فاجعه مصیبت‌وار سرزمین منا؛

دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ تلخ بپذیرد/اعلام ۳روزعزای عمومی

مدیریت غلط عامل این فاجعه بوده است
پنجشنبه ۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 446423
دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.
دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ تلخ بپذیرد/اعلام ۳روزعزای عمومی
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در پی فاجعه مصیبت بار منا و کشته شدن جمعی از حجاج بیت‌الله الحرام رهبر انقلاب اسلامی پیامی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

فاجعه‌ی مصیبت‌بار امروز در منا که در آن جمع کثیری از ضیوف‌الرحمان و مومنانِ مهاجر الی‌الله از کشورهای گوناگون، اندوهی بزرگ در جهان اسلام پدید آورده و عید آنان را عزا کرده است. در میهن عزیز ما نیز دهها خانواده که مشتاقانه در انتظار عزیزان حج‌گزار خود بودند، اکنون به عزای آنان نشسته‌اند. اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت‌دیدگان، این حادثه اندوهبار را به روح مطهر حضرت رسول اعظم (صلی الله علیه و آله) و به ساحت مقدس ولی الله الاعظم حضرت صاحب‌الزمان (اروحنا فداه) که صاحب‌عزای اصلی است، و به همه بازماندگان و عزاداران در سراسر جهان اسلام به ویژه در ایران عزیز تسلیت عرض می‌کنم و رحمت خاصه خداوند غفور و رحیم و شکور را برای این میهمانان گرامیش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌نمایم و یادآور می‌شوم:

۱. مسئولان نمایندگی اینجانب و سازمان حج تلاش طاقت‌فرسای خود در شناسایی جان‌باختگان و معالجه مجروحان و اعزام به کشور و خبررسانی سریع را که سراسر امروز بدان مشغول بودند همچنان ادامه دهند و همه کسانی که توانایی دارند به آنان کمک کنند.

۲. هر گونه کمک ممکن را به حجاج دیگر کشورها نیز تعمیم دهند و حق برادری اسلامی را به انجام رسانند.

۳. دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نباید از نظر دور بماند.

۴. جان‌باختگان این حادثه ان شاالله مشمول این کلام نورانی قرآن‌اند که: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» این برای بازماندگان، تسلای بزرگی است. آنان پس از طواف و سعی و پس از ساعات پربرکت عرفات و مشعر و در حال انجام مناسک حج به دیدار معبود شتافته‌اند، و انشاالله مورد لطف و رحمت ویژه احدیتند. اینجانب با تسلیت دوباره به عزادارن، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
دوم مهر یکهزار و سیصد و نود و چهار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آل سعود . درود بر خامنه ای
امان از دل رهبر
Germany
جان فدای شما
سینا
United States
شنیده شد رژیم سعودی اجازه ورود هلال احمر ایران را نمیدهد!
تعجبی ندارد این نتیجه دیپلماسی خنده و لبخند آقای ظریف و رئیس دولتش است.
آن روزی که سعودی‌ها به نوجوانان ما تجاوز کردند و آنروزی که هواپیمایی مسافربری ما توسط جنگنده‌های سعودی تهدید شد و آنروزی که کشی کمکهای ایران به یمن با تلفن جان کری به ظریف مسیرش عوض شد و سمت یمن نرفت آنروزی که مقامات ما با بمب گذاری‌های سعودی به شهادت رسیدند و آنروزی که قیمت نفت به پایین ترین سطح خود رسید و دولت و وزارت خارجه ما فقط خندید و لبخند زد این چیزها دیگر عادی است.
در تعجبم چرا ظریف استیضاح نمی‌شود!!؟!؟!؟
مرگ بر آل سعود
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
إن الله و ملائكة یصلون على النبى یا ایها الذین آمنوا صلوا عليه و سلموا تسلیما
مسئولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ پذیرفته و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند یعنی چی؟
قربان شد و سرور و شعف هر كران گرفت
هم در منا دوباره حادثه از ما فغان گرفت
بي عرضگي ز خادمان حرم در نهايت است
بايد حريم كعبه از اين كافران گرفت