پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

حمله بزرگ هکرهای چینی به دولت آمریکا

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب: 446302
دفتر مدیریت منابع انسانی دولت فدرال آمریکا اعلام کرد هکرهایی که پرونده‌های سری این اداره را دزدیده بودند، همچنین ۵.۶میلیون اثر انگشت کارکنان دولت فدرال را به سرقت برده‌اند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از نیویورک‌تایمز خبر داد، در آستانه ورود «ژی پینگ»، رئیس جمهوری چین به واشنگتن برای دیدار با باراک اوباما، همتای آمریکایی خود که به‌طور خاص بر محدود کردن جاسوسی‌های سایبری متمرکز خواهد بود، دفتر مدیریت منابع انسانی دولت فدرال آمریکا اعلام کرد هکرهایی که پرونده‌های سری این اداره را دزدیده بودند، همچنین ۵.۶ میلیون اثر انگشت کارکنان دولت فدرال را به سرقت برده‌اند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا، این حمله به این نهادِ دولت آمریکا که مسئولیت حفاظت از مهمترین اسناد پرسنل دولت را به‌عهده دارد به چین نسبت داده‌اند، اما مشخص نیست که دقیقاً کدام گروه یا سازمان آن را مهندسی و هدایت کرده‌ است. تا پیش از چهارشنبه، دفتر مدیریت منابع انسانی دولت فدرال آمریکا می‌گفت که ۱.۱ میلیون مجموعه اثر انگشت از مجموع ۲۲.۵ میلیون اثر انگشت افرادی را که در اختیار دارد (بر اثر این سرقت) از دست داده است.

این نهاد دولت فدرال آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «کارشناسان فدرال بر این باورند که در حال حاضر توانایی سوءاستفاده از داده‌های اثر انگشت محدود است». زیرا به‌طور خاص، استفاده از داده‌های بیومتریک بیش از پیش برای حصول اطمینان در تشخیص هویت افراد در تأسیسات امن دولت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نهاد در این بیانیه آورده است که یک «گروه کاری بین‌نهادی» با کمک اف‌.‌بی.آی.، وزارت امنیت داخلی آمریکا و نهادهای اطلاعاتی «راه‌های بالقوه سوءاستفاده دشمنان از داده‌های اثر انگشت در حال حاضر و آینده را بررسی» خواهند کرد.

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد نفوذ و دستبرد صورت گرفته درباره اطلاعات شخصی این است که چین یا هر کشور دیگری که به آن‌ها دست یابد می‌تواند از آن‌ها برای تشخیص عناصر اطلاعاتی، پرسنل دفاعی یا پیمانکاران دولتی استفاده کنند. همچنین دیگر داده‌های به دست آمده از این پرونده‌ها در مورد ورشکستگی‌ها، و روابط شخصی و جنسی می‌توانند در راستای باج‌خواهی مورد استفاده قرار بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *