پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

متخصص بیهوشی رفت، مادر باردار مُرد!

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 446263
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران با تشریح مرگ مادر باردار جاسکی گفت: به دلیل تمام شدن ماموریت متخصص بیهوشی و عدم حضور وی در آن مرکز مربوطه مادر بارداری جان خود را از دست داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدمهدی قیامت در دوازدهمین کنگره بین‌المللی بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و درد با اشاره به اینکه بالغ بر ۷۰ رشته پزشکی مخاطب این کنگره هستند، اظهار کرد: تمام تلاش متخصصان بیهوشی این است که بهبود خدمات بیهوشی در اتاق‌های جراحی ارتقا یابد زیرا یکی از مهمترین چالش‌های حرفه‌ای در حوزه بیهوشی دنیا ارتقاء کیفیت مراقبت‌های ویژه بیماران است.

وی در ادامه بااشاره به تلاش‌ها و اقدامات موثر دولت یازدهم در اصلاح تعرفه‌های پزشکی گفت: با این وجود گلایه‌هایی نیز داریم زیرا برخی تعرفه‌ها را دستکاری کردند و ما نیز در این باره نامه‌ای ۱۴ صفحه‌ای برای مسئولان مربوطه نوشتیم و ارسال کردیم.

رئیس انجمن بیهوشی ایران با بیان اینکه از پاک‌ترین و قانونمندترین گروه‌‌های پزشکی متخصصان بیهوشی هستند، به مرگ مادر باردار جاسکی به دلیل عدم حضور متخصص بیهوشی اشاره کرد و افزود: این متخصص بیهوشی نیز به دلیل آنکه زمان ماموریت‌اش در آن مرکز درمانی به اتمام رسیده بود، متاسفانه شاهد این رویداد تلخ بودیم و اینگونه مسائل اهمیت متخصصان بیهوشی را به خوبی نشان می‌دهد.

قیامت همچنین با خطاب قرار دادن سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که در این کنگره حضور داشت، خاطرنشان کرد: از آقای نوربخش که همشهری ما نیز است درخواست می‌کنیم مشکلی که درباره گلوبال حوزه بیهوشی وجود دارد برطرف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *