پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

روسیه در آستانه حمله به مخالفان اسد

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب: 446138
یک رسانه آمریکایی در گزارشی نوشت: تماشای به دست گرفتن ابتکار عمل توسط روسیه در امور سوریه نشانه کامل انزوای راهبردی و کاهش اعتماد به آمریکا در منطقه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه آمریکایی «دیلی بیست» در گزارشی با اشاره به آمادگی روسیه برای مداخله نظامی در سوریه در حمایت از دولت فعلی این کشور نوشت: جت‌های روسیه اینک در سوریه به زمین نشسته و پهپادهای آن‌ها نیز در حال پرواز هستند. اینک نیروهای رزمی روسیه در آستانه نبرد و حفظ حکومت فعلی سوریه از دست داعش می‌باشند.

۳ مقام آمریکایی در گفت‌وگو با دیلی بیست عنوان داشتند، عملیات نظامی روسیه به نفع «بشار اسد» رییس جمهور سوریه احتمالا به زودی آغاز می‌شود و پهپادهای روسی کار شناسایی هدف‌های احتمالی را برای حملات هوایی آغاز کرده‌اند.

بر این اساس، تغییر سخنان سابق مقام‌های آمریکایی مبنی بر این که نسبت به مداخله نظامی مسکو در سوریه مطمئن نبودند، حال به نشانه پذیرش نفوذ رو به رشد روسیه می‌باشد. مقام‌های آمریکایی اینک نشانه‌هایی از نقشه‌های مسکو را برای هدف قرار دادن عناصر میانه روی سوری که حکومت بشار اسد را تهدید می‌کنند، شاهد هستند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، بر اساس فیلم‌های منتشره شده در یو تیوب، نیروهای نظامی روسیه سوار بر تانک در لاذقیه، منطقه‌ای زیر حملات نیروهای معترض حکومتی، مشاهده شده‌اند. روسیه از جمعه گذشته نیز چندین جنگنده خود را (۲۸ فروند) به سوریه فرستاده است.

اینک کارشناسان و مقام‌های آمریکایی بر این باورند که وضعیت سیاسی و نظامی در سوریه به نقطه حیاتی رسیده است.

«مارتین دمپسی» رییس سابق نیروهای مسلح آمریکا در این زمینه نیز معتقد است، تلاش‌های آمریکا در سوریه به نقطه بن‌بست رسیده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در حالی‌که آمریکا نیز در تلاش برای یافتن متحدین و کم اثر کردن گسترش داعش است، تجمع نیروهای روسی در سوریه عامل جدیدی پر رنگی را به جنگ پر هرج و مرج این کشور بخشیده است. هرچند که تحلیلگران آمریکایی مقام‌های ارشد نظامی این کشور را متهم به تحریف اطلاعات از وضعیت نظامی نیروهای ائتلاف در سوریه می‌نمایند.

دیلی بیست در خاتمه نوشت: مقام‌های آمریکایی در حالی که آشکارا از این مسئله (حضور روسیه در فعل و انفعالات سوریه) نگران هستند، اما با این وجود از باز بودن مسیرهای گفت‌و‌گو با مسکو در این زمینه صحبت نموده‌اند. بسیاری نیز در خفا از مداخله روسیه خشنود هستند زیرا آن‌را عاملی برای کاسته شدن بار نبرد با داعش بر دوش آمریکا دانسته حتی اگر این امر موجب کاهش نفوذ این کشور برای نحوه خاتمه نبرد شود.

«کریستوفر هامر» تحلیلگر امور دریایی اندیشکده مطالعات جنگ در واشنگتن در این زمینه گفت: «تماشای ابتکار عمل به دست گرفتن روسیه در امور سوریه نشانه کامل انزوای راهبری و اعتماد به آمریکا در منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *