چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
مجید انصاری در همایش حزب ندای ایرانیان؛

نمی‌شود به‌نام‌دین اینقدر خط قرمز ترسیم‌کرد

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 446124
دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز ، با بیان اینکه امروز عده ای از زبان شورای نگهبان سخن می گویند، گفت: توصیه ما به همه مجریان و ناظران انتخابات رعایت دقیق قانون بدون هرگونه ملاحظه و تبعیض است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام مجید انصاری دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در همایش تشکیلاتی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه احزاب می توانند میدان حضور اقشار مختلف و جوانان باشند اظهار کرد: احزاب می توانند نشاط سیاسی ایجاد و از انسداد سیاسی جلوگیری کنند چرا که انسداد سیاسی آثار مرگباری با خود به همراه خواهد داشت.

وی افزود: احزاب می توانند در پالایش جامعه از مفاسد کمک کنند و به عنوان یک نیروی منتقد مسئولان را به تصمیم گیری درست هدایت کنند. انصاری آزادی احزاب را بدون آزادی مطبوعات بی معنا دانست و گفت: احزاب باید از رسانه های آزادی برخوردار باشند البته آزادی مد نظر ما مشروط به قانون و حدود شرعی است و باید خط قرمزها را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: اصلاح طلبان نمی توانند از خط روشن امام (ره) فاصله بگیرند زیرا اندیشه های امام برای اصلاح طلبان یک خط قرمز است و هر انحرافی را فعالین این جریان از خط امام مشاهده کنند اصلاح خواهند کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در اندیشه سیاسی امام، ولایت فقیه و مردم از ارکان نظام محسوب می شود، گفت: خطوط اصلی اسلام و حق حاکمیت مردم اندیشه سیاسی امام است اما نمی شود بنام دین، امنیت ملی و ارزش ها اینقدر خط قرمز ترسیم کرد که مسیری برای حرکت نباشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد هر فردی، نهادی، مصوبه ای و سلیقه سیاسی خط قرمز بشود ما آن را قبول نداریم.

انصاری با بیان اینکه یک جریان خاص سیاسی سعی می کند اصلاح هراسی را درجامعه ایجاد کند، گفت: در آستانه انتخابات نهایت بداخلاقی سیاسی این است که یک جریان سیاسی همه امیدش را به رد صلاحیت رقیب ببیند اینکه مسابقه نیست. این مسئله کم و بیش در این روزها دیده می شود.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: امروز عده ای از زبان شورای نگهبان حرف می زنند. شورای نگهبان نهادی قانونی است که سخنگو دارد اما برخی افراد سیاسی که ارتباطی با شورای نگهبان ندارند هر روز می گویند این شورا اصلاح طلبان را رد صلاحیت خواهد کرد این ادعا نوعی توهین به شورا است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: توصیه ما به همه مجریان و ناظران انتخابات رعایت دقیق قانون بدون هرگونه ملاحظه و تبعیض است.

وی اظهار کرد: برخی به جای ارائه برنامه در صدد اتهام افکنی به رقیب هستند زیرا رقیب را قدرتمند می دانند و احساس می کنند اگر این رقیب در جامعه اسم و عکسش مطرح باشد جاذبه دارد، اما نمی شود جاذبه یک جریان اصلاح طلب را جرم تلقی کرد. خوب شما هم سعی کنید محبوبیت برای خود ایجاد کنید.

در ۳۶ سال عمر انقلاب احزاب واقعی در نهادهایی مانند مسجد متجلی بودند

انصاری در ادامه با بیان اینکه دموکراسی بدون حزب ممکن نیست زیرا نوعی هرج و مرج و آشفتگی سیاسی را به همراه خواهد داشت، گفت: اگر احزاب در ۳۶ سال اخیر به صورت اسمی حضور نداشتند ولی وجود احزاب واقعی در نهادهایی مانند مسجد که همان کار حزب را می کردند متجلی بود بعد از انقلاب نیز موسسین نظام به ضرورت تاسیس حزب واقف بودند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز افزود: اگر در ۷ تا ۸ سال گذشته احزاب قانونی و استاندارد با موانع راه مواجه شدند از طرف دیگر شبه حزب هایی در عمل و در بخشی از جامعه ایفای نقش کردند و امروز به مذاق آنها خوش آمده است که رقیب دارای حزب نباشد و آنها بتوانند از شبه حزب های خود و امکانات دولتی بهره ببرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بنای دولت یازدهم بر این است که این حق اساسی مردم و شهروندی را یعنی فعالیت احزاب نه در شعار بلکه در محقق کند، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم ساماندهی و تشکیل احزاب واقعی و فراگیر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: کارکردهای احزاب در گام اول هماهنگ سازی و انسجام اجتماعی و کارکرد دوم احزاب هدایت و کمک به مردم در مسائل مهم از جمله انتخابات است.

انصاری خاطرنشان کرد: ملت ایران ناگزیر است که در انتخابات های مختلف احزاب بتوانند برای کشور برنامه ارائه کنند و ثانیا افراد مناسب برای پیگیری این برنامه ها را شناسایی و به مردم معرفی کنند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارزبا بیان اینکه مسئولیت پذیری احزاب در معرفی اشخاص بسیار مهم است تاکید کرد: اگر حزبی توانسته است افرادی را به مجلس بفرستد آن افراد در پارلمان موثرتر بودند زیرا به کانونهای تشکیلاتی خود اتصال داشتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: بنابراین بدون وجود حزب نمی توان تشخیص داد که اکثریت در مجلس با کدام جناح است.

وی اظهار کرد: اگر حزبی، کسی را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد باید از معرفی خود دفاع کند. اتفاقی که قبل از دولت یازدهم افتاد این بود که یک جریان سیاسی معرفی ای را انجام داد و نیروهایی را تحت عنوان دین و ارزشها بسیج کرد اما همان جریان که دولت قبل از دولت یازدهم را به صحنه آورد امروز به جای پاسخگویی برای انتخاب آن دولتی که دستاورد معرفی آنها بود امروز از اصلاح طلبان طلبکار شدند و می خواهند مجددا به صحنه بیایند.

انصاری تاکید کرد: نمی شود جریاناتی در آستانه انتخابات، فردی را معرفی کنند اما بعد از آن در برابر اقدامات خود مسئولیت قبول نکنند.

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در ادامه با بیان اینکه آسیب هایی در عرصه اقتصاد به کشور وارد شده است گفت: حقیقتا دشواری های باقیمانده در اقتصاد برای دولت به مراتب بیشتر از دشواری های باقی مانده برای دولت بعد از جنگ تحمیلی است. من حاضرم در هر مناظره ای این ادعا را اثبات کنم.

وی افزود: بدهی ها و هزینه های بسیار سنگین و تخریب منابع درآمدی کشور و مشکلاتی که از رهگذر بی تدبیری بوجود آمده است ناشی از سوءمدیریت ها بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از دید من اگر بسیاری از این پولها آتش زده می شد آثارش کمتر بود از اینکه هزینه های مدامی بر این مردم و نظام اداری کشور شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: یک مورد آن این است که بودجه جاری کشور از سال ۸۴ از ۲۳ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است بدون اینکه درآمد کشور در این مدت چنین رشدی داشته باشد کما اینکه امروز قیمت نفت ما به یک چهارم تقلیل پیدا کرده است.

انصاری گفت: این روزها بعضی از مسببین سیاست هایی که موجب تشدید و تحمیل حریم ها شدند طلبکار شده اند و طلبکارانه وارد عرصه مناظره هسته ای می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *