پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۲۵
شهاب ۳ و دیگر ادوات پیشرفته چرا در رژه حضور نداشت؟!

"غیبت بزرگان" در رژه نیروهای مسلح+تصاویر

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب: 446082
در مراسم رژه روز نیروهای مسلح، برخلاف سنوات گذشته، تجهیزات و تسلیحات بسیار کمتر و محدودتری به نمایش درآمد و حتی بزرگانی همچون موشک شهاب ۳ هم غایب بودند.
"غیبت بزرگان" در رژه نیروهای مسلح+تصاویر
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز سه شنبه در تهران، در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) و در مراکز استان‌ها با حضور یگان‌های مختلفی از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج برگزار شد.


در تهران، این مراسم با حضور حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سردار دهقان وزیر دفاع و فرماندهان نیروها برگزار شد.

** مشروح سخنان رئیس‌جمهور در مراسم امروز را اینجا بخوانید.

در این مراسم پس از رژه یگان‌های رزمی ارتش، سپاه، بسیج و ناجا از مقابل جایگاه، تجهیزات، ادوات و سامانه‌های مختلفی نیز از مقابل جایگاه عبور کرد.

(تسلیحات و تجهیزات به نمایش درآمده در رژه نیروهای مسلح + لینک)

در بخش موشک‌ها، امروز فقط موشک‌های دوربرد و بالستیک سجیل، قدر F و همچنین موشک قدر H از مقابل جایگاه عبور کردند. اما جای خالی قُدمای موشکی، این بار خالی بود.

در این بین می‌توان به عدم نمایش موشک بالستیک و نقطه زن فاتح ۳۱۳ که جدیدترین عضو خانواده موشک‌های بالستیک فاتح است و اخیرا رونمایی شده، خالی بود. امروز حتی هیچ یک از نمونه‌های چهارگانه موشک بالستیک فاتح۱۱۰ در رژه حضور نداشت.


در بخش بالستیک‌ها، همچنین امروز خبری از بزرگانی چون موشک‌های قیام، شهاب ۳ یا حتی شهاب ۲ هم نبود.

به غیر از مجموعه این موشک‌های مشهور ایرانی که امروز غایب بودند، در بخش رادار نیز تعجب اهالی رسانه از انجایی برانگیخته شد که برخلاف تمام سنوات گذشته، امروز هیچ یک از سامانه‌های راداری بومی و غیر بومی به نمایش در نیامد!

حتی مشابه این اقدام نیز در حوزه پهپادها صورت گرفت و سپاه و ارتش هم علی‌رغم در اختیار داشتن طیف وسیعی از پرنده‌های بی‌سرنشین با تنوع زیاد که معمولا در رژه حضور می‌یافتند، امروز خبری از هیچ کدام از این پهپادها نبود.

در مراسمات گذشته که لانچرهای سامانه موشکی باور ۳۷۳ به نمایش درآمد و سپس در رژه روز ۲۹ فروردین امسال (روز ارتش) موشک باور ۳۷۳ به نمایش درآمد، انتظار می‌رفت که در رژه امروز، ترکیب لانچر و موشک سامانه باور ۳۷۳ به نمایش گذاشته شود که این اتفاق هم نیفتاد.




کپسول‌های نگهداری موشک اس۲۰۰(بالا) و سامانه موشکی اس ۲۰۰(پایین)

قرارگاه پدافند هوایی و نیروی هوافضای سپاه هم که در بُعد راداری، داشته‌های فراوانی چه بومی و چه غیر بومی دارند نیز امروز هیچ سامانه راداری به نمایش نگذاشتند و تنها در حوزه پدافند، سامانه‌های موشکی اس ۲۰۰، مرصاد، رعد ۱، طبس، سوم خرداد و راپیر، آن هم به صورت محدود به نمایش درآمدند ولی از سامانه‌های موشکی صیاد (۱ ،۲ و ۳)، بوک ام ۱، سام ۲، یازهرا(س)، حرز نهم و . . . خبری نبود.

نکته آخر اینکه، حتی امروز نمایش هوایی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و عملیات چتربازی هم لغو شده بود.

در مجموع، رژه نیروهای مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس، برخلاف سنوات گذشته و حتی به نسبت برگزاری رژه روز ارتش، بسیار محدودتر و سطح پایین‌تر از گذشته برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من
Iran, Islamic Republic of
چرا؟؟؟
نكنه به خاطر برجام؟!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا درخواست روحانی بوده که رژه معمولی برگزار بشه تا یه وقت آمریکا ازش ناراحت نشه
United States
چرا؟
Iran, Islamic Republic of
ترسیدند به کدخدا بر بخوره
در پناه این دولت بی تدبیر داریم به ذلت می افتیم
محمدی
اینها همه از دستاورد های روحانی و برجام است . چون کد خدا اجازه نداده تسلیحات استراتژیک حتی نباید به نمایش دراید!!!
دولت تدبیر و امیذ دیگه چیکار میشه کرد!شمشیرها غلاف کنید شاید به کدخدا بربوخورد!!!
ظاهراً شما خبر ندارید که ما با جامعۀ جهانی کنار اومدیم!!!
چه خبره ؟
پس چطوری باید در دل دشمنان رعب ایجاد کنیم؟؟
انگار تا همه چیز را دودستی تقدیم دشمن نکند دست بردار نیست.
لطفا این چرائیها را از سران سپاه و ارتش بپرسید و پاسخ آنرا برای مخاطبین خود منعکس نمایید .
انجام رزمايش و چگونگي حضور در رِه منوط به نظر شوراي عالي امنيت ملي به رياست رئيس جمهور و دبيري سردار شمخانيه.
Iran, Islamic Republic of
علت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مبادا کدخدا و اسرائیل از ما ناراحت شوند و برجام اجرا نشود!؟!
تحریمیم میفهمی؟!
علی کوشا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تشکر. هر چند خبرتان، مثل همیشه خوب و خواندنی است، اما یک ایراد اساسی داشت. این همه لیست نیامده‌ها به رژه امسال را ذکر کردید، اما یک جمله یا حتی یک کلمه در مورد «دلایل احتمالی» این اقدام ننوشتید. مردم البته به اندازه‌ی کافی باهوش هستند و پیام را دریافت می‌کنند، اما به هر حال باید ذکر می‌شد.
ضمناًُ لینک دوم فعال نیست.

یا حق.
دلیلش خیلی واضحه چرا!!
این یعنی اعتدال !!!!!!!!!!!!!!!!
علتش چی بوده
مجید
اینجوری بهتره آخه ما تا وقتی که این روزا نمی رسن هیچ اطلاعاتی در مورد تجهیزات و ادوات پیشرفته در اختیار رسانه و مردم و .... نمی زارن که جزء اسرار محرمانه هر کشور حساب میشه اون وقت تو این مراسم ها که هم رسانه ای هست و هم دشمن منتظره ببینه ایران چقدر پیشرفت کرده و ادوات نظامیش از چه تیپ و خانواده ای برا پادزهر ساختنشون اقدام کنن همه رو اعلام و در رونمایی می کنن......
هیچ کشوری ادوات و تجهیزات نظامی محرمانه خودشو تا الان نشون نداده بود فقط ..... که چشمان حریص همسایه هه و دستان استکبار جهانی منتظرن این روزن
ی سلاح وقتی رسانه ای میشه که اقلا هفب تا ده سال از ساختش گذشته باشه !
:)
Iran, Islamic Republic of
اينها قبلا نشون داده شده بودند بعدش توان نظامي كشور بايد نمايش داده باشه تا سايه تهديد از بين بره ..براي چي رژه ميزارن يا مانور نظامي..
آخه چرا؟
مسعود
به احتمال قوي اينهم يكي از تدابير بسيار كارگشا و درخشان دولت تدبيردر راستاي به دست آوردن دل سياه كدخداي جنايت پيشه غرب و چند كشور اروپايي دنباله رو اوست!! آخه حضرات تدبيري از اين هراس دارند كه نكنه يك وقت خداي ناكرده ,خداي ناكرده ,زبانمان لال ! به نمايش گذاشتن اقتدار نظامي ايران موجبات رنجش خاطر غربيها بخصوص كدخداشون را فراهم نمايد.حتما" همگان در جريان هستند كه رييس جمهور فعلي ما بزرگواري فرموده و قصد دارند گذشته سياه دشمنان اين ملت را همينطور يهويي به بوته فراموشي سپرده و چشم به راه آينده درخشان ! رابطه با دولتهاي نامرد غربي بدوزند.!!!!!!
رژه هوایی جنگنده ها و بالگردها فقط روز ارتش انجام میشه لطفا اصلاح بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم به خاطر این همه ...
روح اللهی
Iran, Islamic Republic of
همین که دشمنان ایران دستشون اومده توان ما چقدر ه کافیه،دلیلی نداره هرچی داریم به بقیه نشون بدیم تا بدونند زمان حمله احتمالی، ما چه توانایی های داریم. به قول معروف ترس از مرگ بدتر از خوده مرگه