پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱
صحبت‌های تکان‌دهنده سرمربی سرخ‌ها

برانکو: به فدراسیون فوتبال شک کردم

دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب: 445915
به این نتیجه رسیده‌ام که همه اشتباه‌های داوری که علیه تیم ما رخ می‌دهد اتفاقی نیست و بیش از یک اتفاق است چون اصلا امکان ندارد یک سری اشتباه‌ها علیه یک تیم و در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق بیفتد. آیا باشگاهی هست که به اندازه تیم ما از اشتباه‌های داوری ضربه خورده باشد؟ باز هم باید بگویم ما در 4 بازی به طور مستقیم از داوری لطمه خوردیم. این 4 بازی هم مربوط به کل فصل نمی‌شود بلکه مربوطه به 8 بازی است بنابراین الان به این نتیجه رسیده‌ام که شاید جریانی وجود دارد که نمی‌خواهند من در پرسپولیس نتیجه بگیرم. من به این جریان مشکوک هستم. البته شاید نمی‌خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد.

به گزارش جهان، برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات داوری که در بازی‌های اخیر گریبانگیر پرسپولیس شده است صحبت کرد.

 

او می‌گوید گاهی اوقات به فدراسیون فوتبال شک می‌کند و اعتقاد دارد تمام این اشتباه‌های داوری که برای پرسپولیس رخ داده است اتفاقی نیست. البته سرمربی کروات پرسپولیس می‌گوید اگر روزی به خاطر عملکرد داوران از کارش برکنار شود، پشیمان می‌شود که در پرسپولیس ماند و پیشنهادهای دیگرش را رد کرده است.

 

در ادامه گفت‌وگوی ایسنا با برانکو ایوانکوویچ را می‌خوانید.

- مهاجم طراز اول کمیاب است و گرانقیمت

* در دیدار مقابل ملوان باز هم شاهد بودیم که فرصت‌های خوب گلزنی را مهاجمان‌تان از دست دادند. نظرتان در این باره چیست؟

 

مشکل‌ نتیجه‌گیری را خیلی ساده نمی‌توان رفع کرد. البته بهتر است بگویم بازیکنان ما مشکل دقت دارند. آن‌ها در زدن ضربات آخر مشکلاتی دارند. برخی مهاجمان ششدانگ که به قول معروف چارچوب‌شناس هستند، کمیاب هستند و قیمت بالایی دارند. آن‌ها ذاتا گلزن هستند. ما در تمرین‌هایمان روی دروازه‌ها تمرین‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیریم اما به هر حال نیازمند زمان هستیم تا بازیکنان‌مان گلزن‌های قهاری شوند. مهم این است که در بازی‌ها فرصت‌های گلزنی ایجاد می‌کنیم و همین موضوع تضمینی برای موفقیت ما در آینده است.

 

* آیا در ابتدای فصل از باشگاه درخواست نکردید که یک مهاجم طراز اول و به قول خودتان ششدانگ را جذب کنند؟

 

من به باشگاه پیشنهاد داده بودم و به دنبال جذب یک مهاجم طراز اول بودیم. مذاکراتی هم در این زمینه انجام شد اما پیدا کردن مهاجم طراز اول ساده نیست. اگر هم پیدا شود قیمت‌های بالایی دارند که پرداخت این پول‌ها در توان باشگاه پرسپولیس نبود. البته مهاجمانی هم پیدا شدند که واقعا ضعیف بودند و از نظر من مهاجم ششدانگ نبودند. فعلا مهدی طارمی بهترین گلزن لیگ است اما همین مهاجم هم شاید 20 درصد فرصت‌های گلزنی خود را به گل تبدیل کرده است. با این حال معتقدم او در آینده گل‌های بیشتری خواهد زد و عملکرد بهتری خواهد داشت اما با این حال قبول دارم اینکه ما فرصت‌های گلزنی را از دست می‌دهیم برایمان ضرر دارد.

 

* البته فرصت‌های گلزنی را فقط مهدی طارمی از دست نمی‌دهد بلکه بازیکنان دیگرتان هم در زدن ضربات آخر مشکلاتی دارند.

 

بله قبول دارم امید عالیشاه و فرشاد احمدزاده از نفراتی هستند که فرصت‌های گلزنی را از دست داده‌اند.

 

- اگر مشکل آنها من هستم، می‌توان خیلی راحت مشکل را حل کرد

* در بازی‌های گذشته اشتباه‌های داوری در اکثر بازی‌ها علیه تیم شما بوده و باعث شده در روند نتیجه‌گیری مشکل داشته باشید. آیا فکر می‌کنید همه این اشتباه‌ها سهوی است؟

 

از مجموع 8 بازی اخیر تیم ما در 4 بازی داوران به طور مستقیم علیه تیم ما سوت زدند. خیلی راحت می‌خواهم درباره مسئله‌ای صحبت کنم. تا به حال در مورد اینکه این اشتباه‌ها سهوی یا عمدی بوده فکر نکرده بودم اما الان به این نتیجه رسیده‌ام که همه اشتباه‌های داوری که علیه تیم ما رخ می‌دهد اتفاقی نیست و بیش از یک اتفاق است چون اصلا امکان ندارد یک سری اشتباه‌ها علیه یک تیم و در یک بازه زمانی کوتاه اتفاق بیفتد. آیا باشگاهی هست که به اندازه تیم ما از اشتباه‌های داوری ضربه خورده باشد؟ باز هم باید بگویم ما در 4 بازی به طور مستقیم از داوری لطمه خوردیم. این 4 بازی هم مربوط به کل فصل نمی‌شود بلکه مربوطه به 8 بازی است بنابراین الان به این نتیجه رسیده‌ام که شاید جریانی وجود دارد که نمی‌خواهند من در پرسپولیس نتیجه بگیرم. من به این جریان مشکوک هستم. البته شاید نمی‌خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد. به خاطر همه این اتفاقات واقعا ناراحت و غمگینم. مسئولان فوتبال ایران با سرنوشت جوانانی بازی می‌کنند که با فوتبال زندگی می‌کنند. آن‌ها به جای اینکه به این جوانان کمک کنند که آینده فوتبال ایران را بسازند حق آن‌ها را می‌گیرند. به راستی اگر مشکل فقط من هستم، راحت می‌توان این مشکل را حل کرد.

- کجای دنیا داور چهارم به بازیکن اخطار می‌دهد!

* در سال‌های گذشته سرمربیان قبلی پرسپولیس زمانی که اشتباه‌های داوری علیه این تیم بود سریعا مصاحبه می‌کردند اما شما تا هفته‌های اخیر صبر کردید و این گونه مسائل را مطرح نکردید.

 

من واقعا برای همه احترام قائلم و اشتباه داوری را می‌فهمم و درک می‌کنم و می‌دانم که گاهی اوقات ممکن است داوران اشتباه کنند اما این اشتباه‌ها علیه تیم ما به قدری زیاد شده که از حالت اشتباه و یک اتفاق درآمده است. شما تا به حال در بازی‌ای دیده‌اید که داور چهارم به یک بازیکن کارت زرد نشان دهد؟‌ آن هم بدون هیچ دلیلی بخواهد این کار را بکند؟ من 50 سال است که در فوتبال هستم و تا به حال ندیدم که داور چهارم به خاطر مسئله‌ای که هیچ کس آن را ندیده است به یک بازیکن کارت زرد نشان دهد. داور چهارم حداقل 60 متر با صحنه فاصله داشت. نمی‌دانم چطور آن صحنه را دید و به داور بازی گفت که به بازیکن ما کارت زرد بدهد. هیچ کس صحنه‌ای که داور چهارم دید را ندیده است.

- اگر به خاطر پول آمده بودم، می‌توانستم به تیم ملی کرواسی بروم

* شما اعتبار خودتان را در پرسپولیس گذاشته‌اید و برای موفقیت این تیم تلاش می‌کنید. نگران نیستید که به خاطر اشتباه‌های داوری اعتباری شما زیر سوال برود؟

 

کسانی که می‌خواهند من در پرسپولیس نتیجه نگیرند هیچ کاری نمی‌توانند با من بکنند چون مردم همه چیز را فهمیده‌اند. آن‌ها همه چیز را می‌دانند زیرا اعتبار من همان کاری است که انجام می‌دهم. اگر بازی‌های ما را با انصاف بررسی کنید در تمام بازی‌هایمان از حریفان‌مان بهتر بوده‌ایم. کاملا مشهود است که خوب بازی می‌کنیم و تیم بهتری نسبت به همه هستیم. بازیکنان ما همه جوان هستند. وقتی این همه زحمت می‌کشند و این گونه حقش را پایمال می‌کنند عصبی می‌شوند. بازیکن ما به خاطر فوتبال و پرسپولیس مصدوم می‌شود و همه توانش را می‌گذارد اما یک نفر می‌آید و به ضرر تیم ما سوت می‌زند. بنابراین این بازیکن عصبی می‌شود و ممکن است هر کاری را انجام دهد.

 * برخی از منتقدان از شما انتقاد کردند و می‌گویند تنها انگیزه شما برای حضور در ایران پول بوده است و به غیر از مسائل مالی انگیزه دیگری نداشته‌اید. نظرتان درباره این صحبت‌ها چیست؟

 

اگر فقط به خاطر پول به ایران آمده بودم تا الان چند بار پرسپولیس را رها کرده بودم و رفته بودم و پولم را هم گرفته بودم. چون باشگاه 6 ماه است که حقوق من را طبق قرارداد پرداخت نکرده است. به خاطر اینکه باشگاه نتوانسته به تعهداتش در قبال من عمل کند می‌توانستم این تیم را ترک کنم و به پیشنهادهای دیگرم جواب مثبت بدهم و البته تمام پولم را بگیرم اما من به ایران آمدم که کار کنم و طبیعتا در کنار این کار هم باید دستمزد دریافت کنم. من آماده‌ام دانش و تجربه‌ خودم را به فوتبال ایران بفروشم و از همین طریق برای فوتبال ایران مفید باشم. همین کار را همه مربیان ایران انجام می‌دهند. آن‌ها هم در ازای کاری که انجام می‌دهند پول می‌گیرند. فکر نمی‌کنم دریافت حق و حقوق چیز عجیبی باشد. همانطور که گفتم اگر به خاطر پول به ایران آمده بودم، می‌توانستم به خاطر شرایطی که در پرداختی‌ها به وجود آمده خیلی راحت از باشگاه جدا شوم به تیم ملی کرواسی بروم اما من اینجا هستم که کار کنم.

- به خاطر داوری‌ها از پرسپولیس اخراج شوم، ناامیدکننده خواهد بود

* اگر روند نتایج پرسپولیس همین گونه ادامه یابد شاید مدیران پرسپولیس طاقت نیاورند و شما را برکنار کنند. اگر این اتفاق رخ دهد پشیمان نیستید که به پیشنهاد خوب‌تان از سایر کشورها جواب رد دادید و به خاطر پرسپولیس در این تیم ماندید؟

 

اگر این اتفاق رخ دهد واقعا به خاطر همه زحماتی که برای این تیم کشیده‌ام ناراحت خواهم شد. من به خاطر هواداران‌مان هر کاری کرده‌ام و از آن‌ها هم ممنونم که من را حمایت می‌کنند. اگر به خاطر اشتباهات داوری یا مسائل اینچنینی اخراج شوم متاسف می‌شوم چون می‌توانم هواداران پرسپولیس را بعد از 10 سال خوشحال کنم و نتایج خوبی با پرسپولیس بگیرم.

* آیا در ابتدای فصل از باشگاه درخواست کردید که بودجه بیشتری برای جذب بازیکن در اختیارتان قرار دهد؟

 

درخواست بودجه یک مسئله است و تامین آن مسئله‌ی دیگری است که واقعا مهم است. واقعیت این است که باشگاه در وضعیتی نیست آن چیزی که ما می‌خواهیم را تامین کند. اما باید بگویم هیچ باشگاه بزرگی وجود ندارد مگر آنکه در آن باشگاه مسائل مالی شفاف و پرداختی‌ها منظم باشد.

- انتظار دارم مشکل پرداختی‌ها حل شود

* شما گفتید 6 ماه است که باشگاه طبق قرارداد به تعهداتش در قبال شما عمل نکرده است. این موضوع نگران‌تان نمی‌کند؟

 

طبیعتا نگران این مسئله هستم و اگر این مشکل حل نشود می‌تواند در آینده مسئله‌ساز شود. اما با این حال انتظار دارم که هرچه زودتر باشگاه به تعهداتش عمل کند.

 

* روز جمعه باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی بروید. با توجه به محرومان و مصدومانی که دارید، شرایط این بازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

صددرصد در چیدمان بازیکنان و همین طور ترکیب مناسب مشکل خواهیم داشت. باید ببینم امروز در تمرین بازیکنانم چه شرایطی دارند تا بر اساس آن ترکیب مد نظرم را مشخص کنم. ما بازی سختی را مقابل ملوان پشت سر گذاشتیم و به غیر از مصدومان و محرومانی که از این بازی برایمان ماند، بازی 2 ساعت به طول انجامید و همین مسئله باعث خستگی بازیکنان‌مان شده است. فراموش نکنید در 10 روز گذشته ما سه بازی انجام داده‌ایم. در بعضی از باشگاه‌های اروپایی همچون بایرن مونیخ آن‌ها از تیم دوم‌شان برای حضور در جام حذفی استفاده می‌کنند تا بازیکنان اصلی‌شان را برای لیگ نگه دارند. اما وضعیت تیم ما طوری است که نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. در هر بازی هم که مجبوریم تا آخرین لحظه با همه اتفاقات از جمله مشکلات داوری بجنگیم. ما خودمان را آماده می‌کنیم تا مقابل 15 بازیکن حریف به میدان برویم. اگر باز هم اشتباهات داوری رخ دهد غافلگیر نمی‌شوم چون به این اشتباهات عادت کرده‌ام.

- با این داوری‌ها جدایی از انتهای جدول واقعا سخت است

* آیا پرسپولیس تا نیم فصل می‌تواند از انتهای جدول فاصله بگیرد؟ 

راستش را بخواهید با این جور داوری‌ها که علیه تیم ما سوت می‌زنند، واقعا سخت است که ما این کار انجام بدهیم. من فقط از داوران می‌خواهم در قبال تیم من عادلانه سوت بزنند. نمی‌خواهم به نفع تیم من سوت بزنند بلکه فقط و فقط عادلانه باشد. اگر اشتباهی هم سهوی روی دهد مشکلی با آن نخواهم داشت اما نمی‌شود که همه اشتباهات به ضرر ما باشد. ما هر بازی برای برد به میدان می‌رویم و اگر داوران اجازه دهند می‌توانیم بهترین نتایج را بگیریم.

 

* در ابتدای فصل بارها گفتید که هدف پرسپولیس قهرمانی است. در حال حاضر که تیم در انتهای جدول است آیا از کسب عنوان قهرمانی ناامید شده‌اید؟

 

واقعیت این است که نه و هنوز هم به قهرمانی فکر می‌کنم. درست است که در انتهای جدول هستیم اما از قهرمانی دور نشده‌ایم. بازی‌هایی که ما به نمایش گذاشتیم من را به آینده خوش‌بین می‌کند و ان‌شاءالله اگر از فرصت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم می‌توانیم به آنچه استحقاقش را داریم برسیم. تا به امروز هم اگر بخشی از فرصت‌هایمان را به گل تبدیل می‌کردیم هیچ داوری نمی‌توانست ما را بازنده دیدار کند.

* به عنوان سوال پایانی حرف دل‌تان خطاب به هواداران چیست؟

هواداران ما جزو بهترین هواداران دنیا هستند و خوشحالم که از من حمایت می‌کنند و واقعیت را می‌بینند. راستش را بخواهید زمانی که نمی‌توانم آن‌ها را خوشحال کنم قلبم به درد می‌آید. من از همه هواداران پرسپولیس بابت نتایج ضعیفی که کسب کردیم عذرخواهی می‌کنم. ما تا به حال نتوانستیم نتیجه‌ای که آن‌ها می‌خواهند به دست بیاوریم اما تلاش می‌کنم در آینده آن‌ها را مایوس نکنم. امیدوارم در آینده همه دست به دست هم بدهیم تا موفقیت و شادی را در باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس و همین طور هواداران این تیم ببینیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این همه اشتباهات داوری جای سوال ندارد یعنی همه غیر عمدی بوده است؟