جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
در مصاحبه سی‌ان‌ان خبر داد

وزیرنفت از افزایش تولید نفت ایران خبر داد

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 445899
وزیر نفت در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: ایران پیش از برداشتن گام‌هایی برای تسلط بر بازار دیگر کشورها را درنظر نخواهد گرفت و پس از لغو تحریم‌ها سطح تولید خود را به ۴.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رساند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزیر نفت در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: تا پایان سال ۲۰۱۶، تولید نفت ایران به بالاترین میزان یعنی روزانه ۴.۲ میلیون بشکه خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال افزایش تولید روزانه ایران تایید کرد، ایران تا پایان ۲۰۱۶، تولید نفت خود را به ۴.۲ میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

زنگنه تاکید کرد: ایران با برداشته شدن تحریم‌ها، تولید خود را پایین نگه نخواهد داشت.

اما تحلیلگران انتظار دارند که ایران تولید نفت خود را با برداشته شدن تحریم‌ها ۶۰۰ هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

وزیر نفت در مورد تولید نفت پس از برداشته شدن تحریم‌ها گفت: ایران پیش از برداشتن گام‌هایی برای تسلط بر بازار دیگر کشورها را درنظر نخواهد گرفت.

وی گفت: «آیا ما می‌توانیم صبر کنیم و پس از لغو تحریم‌ها تولید نکنیم؟ چه کسی این را در داخل می‌تواند قبول کند؟ آیا شما اعتقاد دارید.. کشور ما قبول می‌کند تا برای تامین بازار دیگر کشورها، خود تولید نکند؟ این عادلانه نیست.»

وی در مورد استراتژی حفظ سطح تولید گفت: پس از یک سال، واکنش بازار و تولیدکنندگان نفت شیل نشان می‌دهد که این اقدام تاثیر مهمی بر بازار نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *