کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"جهان‌نیوز" گزارش می‌دهد:

روزنامه اطلاعات؛ از تقبیح مبارزه با آمریکا تا تطهیر پهلوی‌ها و میدان دادن به عناصر فتنه

30 شهريور 1394 ساعت 16:01

گویا قرار نیست روزنامه اطلاعات از مسیر تندروی و افراطی گری دست بردارد. این روزنامه همچنان جولانگاه عناصر تندرو و محتواهای دشمن پسند است.


گروه سیاست جهان نیوز: روزنامه اطلاعات در شماره امروز (دوشنبه) اقدام به انتشار یادداشت مفصل "هادی خانیکی" عضو شورای مرکزی حزب منحله جبهه مشارکت و عضو حزب اتحاد ملت (مشارکت 2) کرده است. حزب آقای خانیکی در سال 89 به علت زیرپا گذاشتن قانون اساسی از سوی مراجع قانونی منحل شد. وی در بخشهای مختلف این یادداشت از رییس دولت اصلاحات تجلیل کرده است. خانیکی که از فعالان فتنه 78 بوده و در فتنه 88 نیز عضویت در حزبی را برعهده داشته، که بیانیه های موهن و گستاخانه ای را بر علیه نظام اسلامی صادر کرده بود.

ساختارشکنی های روزنامه تحت مدیریت حجت الاسلام سیدمحود دعایی –که با پول بیت المال اداره می شود- به همین‌جا ختم نمی شود، این روزنامه روز گذشته (یکشنبه) نیز در سرمقاله خود به تقبیح مبارزه با آمریکا می پردازد و صراحتاً می نویسد: «مبارزه با آمریکا با روش قطع روابط و تهدید امنیتی و نظامی جواب نمی دهد».

هفته گذشته نیز روزنامه اطلاعات به مناسبت نود سالگی این نشریه، ویژه نامه ای را به چاپ رساند که در آن تلویحاً به تطهیر عناصر رژیم پهلوی و همچنین فتنه گران پرداخته شده است. بخش هایی از این ویژه نامه به نشر تصاویری از وابستگان رژیم طاغوت (بدون هیچ توضیحی درباره جنایات آنان) اختصاص داده شده است. همچنین بخش هایی از مطالب غلط و یکسویه روزنامه اطلاعات در ایام فتنه بازنشر داده شده است بطور مثال نامه خارج از انصاف و عدالت محقق داماد به رییس وقت قوه قضاییه در ایام فتنه بازنشر شده است. در این نامه قوه قضائیه به «گرفتن اعتراف» از متهمان متهم شده و دولت وقت مسئول "وقایع شرم آور" تابستان 88 شناخته شده است. تریبون دادن به حامیان فتنه و اعضای احزاب منحله از ویژگی های دیگر این ویژه نامه پرخرج است.


کابینه رضاخان و هویدا در ویژه نامه روزنامه اطلاعات



بازنشر نامه خارج از انصاف و عدالت محقق داماد به رییس سابق قوه قضائیه

روزنامه اطلاعات تصویر شماره مربوط به خطبه های فتنه گون آقای هاشمی رفسنجانی در تیر 88 را به عنوان یکی از شماره های افتخارآمیز! خود چاپ کرد

اگرچه انتظار زیادی نیست که از روزنامه اطلاعات خواسته شود تا از اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی و منافع ملی کشور دفاع کند اما حداقل انتظار از این جریده این است که تبدیل به تریبون سلطنت طلبان، فتنه گران، افراطیون و آنها که بر دشمنی خود با نظام اسلامی اصرار دارند، نشود. روزنامه تحت مدیریت آقای دعایی طی سالیان اخیر بارها تبدیل به محل نشر سخنان و ادعاهای ساختارشکنانه عوامل فتنه خسارت‌بار 88 از جمله رییس دولت اصلاحات و سران فتنه بوده و حتی در توجیه اقدامات آنها گام برداشته است. این روزنامه که مدیریت آن توسط ولی فقیه منسوب می شود و مدیریتش، مسؤولیت خود را مدیون لطف رهبر انقلاب است، بی توجه به بیانات صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعاتی همچون فتنه 88، استکبارستیزی، مرزبندی با دشمنان، شبیخون و نفوذ فرهنگی و... در مسیری متفاوت قرار گرفته است.

به نظر می رسد که ضروری است رویکرد موسسه ای که با بودجه عمومی و مردمی اداره می شود اما به افراطیون فتنه گر نزدیک است، اصلاح شود.


کد مطلب: 445846

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/445846/روزنامه-اطلاعات-تقبیح-مبارزه-آمریکا-تطهیر-پهلوی-ها-میدان-دادن-عناصر-فتنه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com