جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

دیدار ظریف با معاون وزیرخارجه ژاپن

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 445668
وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص ملاقات آتی نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: این ملاقات مناسبات دو کشور را بیش از پیش توسعه خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کنتارو سونواورا معاون وزیر امورخارجه ژاپن بعدازظهر امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن خاطر نشان ساخت: شرایط ایجاد شده پس از برجام زمینه را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اقتصادی بین دو کشور فراهم کرده است و ژاپن با انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف قادر است به موقعیت و جایگاه قبلی اقتصادی خود در ایران باز گردد.

ظریف بر همکاری در زمینه های منطقه ای تاکید کرد و گفت: در دیدار وزیر امورخارجه ژاپن از جمهوری اسلامی در خصوص موضوعات منطقه ای گفتگو خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص ملاقات آتی نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: این ملاقات مناسبات دو کشور را بیش از پیش توسعه خواهد داد.

کنتارو سونواورا معاون وزیر امورخارجه ژاپن با ابراز خرسندی از دیدار جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران کشوری بزرگ و زیباست و بسیار خوشحالم که در حال دیدار از این کشور می باشم. ژاپن اهمیت زیادی به روابط با جمهوری اسلامی قائل است و امیدوارم بتوانیم مناسبات اقتصادی دو کشور را افزایش دهیم.

معاون وزیر امورخارجه ژاپن در ادامه اظهار داشت: در سفر وزیر امورخارجه ژاپن از ایران در رابطه با موضوعات مختلف از جمله مبارزه با داعش و چگونگی برقراری صلح و ثبات در منطقه گفتگو خواهیم کرد.

در پایان این ملاقات کنتارو سونواورا پیام کتبی وزیر امورخارجه ژاپن را تسلیم ظریف نمود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *