کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود اتوبوس‌های هیبریدی به تهران

29 شهريور 1394 ساعت 20:50

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه شرکت واحد توانسته براساس برنامه و در راستای مصوبات شورا گام بردارد،گفت: بدون عمل به تعهد سازمان‌های دولتی نمی‌توان مشکلات اتوبوس‌های سی ان جی سوز و مینی‌بوس‌های فرسوده را حل کرد.


به گزارش جهان به نقل از فارس،پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد تهران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه شورا به ارائه گزارش عملکرد یکساله این شرکت پرداخت.

سنندجی در ابتدای سخنان خود گفت: موضوع شرکت واحد از جمله موضوعات حساس در مدیریت شهری است که همواره مورد توجه شخص شهردار و نیز اعضای محترم شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

وی ادامه داد : یکی از اقداماتی که در این شرکت به عنوان یک اقدام بنیادی انجام شده تغییر رویکرد در خصوصی سازی بوده که منجر به بروز ناوگان جدید شده است که اگر همان روند سابق جریان داشت امروز بسیار بیشتر از اعتبار جاری ۵۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز بود.

سنندجی افزود: در حال حاضر ما از ۱۸ هزار نفر پرسنل به ۸ هزار دویست نفر رسیده‌ایم که اگر همان ۱۸ هزار را دارا بودیم تصور کنید چه اعتبار جاری مورد نیاز بود؟

مدیر عامل شرکت واحد اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد اتوبوس‌ها و نیز بیش از ۸۵ درصد خطوط به بخش خصوصی واگذار شده است و ما هیچ اتوبوس تک کابینی در اختیار خودمان نداریم.

سنندجی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات شرکت واحد نصب برنامه زمان بندی اتوبوس‌ها در تمام ایستگاه‌ها بوده است.

مدیر عامل شرکت واحد همچنین تصریح کرد: امروز صورت‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که ما هیچ بدهی نه به پرسنل و نه به سازمان امور مالیاتی و بیمه‌ها و غیره نداریم. سازمانی که از سال ۷۹ بیش از ۵۵ میلیارد تومان بدهی داشت و امروز بدهی‌های این سازمان صفر است.

سنندجی همچنین خاطر نشان کرد: موضوعی که ما را ناراحت می‌کند عدم نوسازی ناوگان است به گونه‌ای که سال گذشته ما ۷هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس داشتیم و امروز ۶۴۵۰ دستگاه داریم یعنی یک هزار دستگاه کمتر از سال قبل و این در حالی است که در مدل خصوصی سازی اتوبو‌س‌های با سن بیش از ۸ سال باید از رده خارج شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس دو کابین یورو ۴ وارد تهران شده که البته در این مورد هم ما فقط ۶ ماه مشکل ترخیص از گمرک را داشتیم.

سنندجی سپس اظهار داشت: ما هم اکنون در حال راه اندازی دو خط اتوبوس برقی هستیم و همچنین در راستای مصوبه شورا در بحث نوسازی، توانسته ایم تا همین امروز ۳۵۰ دستگاه اتوبوس از ۴۰۰ دستگاه مقرر را نوسازی کنیم.

وی افزود: سال قبل نیز ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را نوسازی کردیم که در همین زمینه ۸۴ دستگاه اتوبوس هم در مهر ماه بازسازی کردیم که با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام بزرگی بوده است.

وی ادامه داد: در کنار این ما راه اندازی اتوبوس‌های هیبریدی را نیز در دستور کار داریم که از مهر ماه شروع به کار می‌کنند.

مدیر عامل شرکت واحد همچنین با اشاره به موضوع تست مخازن اتوبوس‌های گاز سوز بیان داشت: بر اساس مصوبه شورا تمام اتوبوس‌های گاز سوز تست شد و مخازن سی ان جی بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با هزینه شرکت واحد تعویض شد اما برای مابقی بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

سنندجی تصریح کرد: این در حالی است که اعتبارات تست و تعویض مخازن سی ان جی بر عهده دولت است که به شهرداری مجبور شد تقبل کند.

وی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین بخش خصوصی نیاز به جابجایی مخازن سی ان جی دارد.

نوسازی مینی بوسهای فرسوده نیاز به تعهد دولت دارد


پیمان سنندجی همچنین به موضوع مینی بوس های فرسوده اشاره کرد و گفت: امروز هزار دستگاه مینی بوس در تهران در حال تردد هستند که نه نوسازی می‌شوند و نه می‌توان آنها را حذف کرد در حالی که نه دولت، نه سازمان محیط زیست و نه ستاد مدیریت سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و تنها شهرداری تهران بوده که بر اساس مصوبه شورا ۲۰ میلیون تومان برای نوسازی هر دستگاه مینی بوس اعتبار تخصیص داده اما آیا با ۲۰ میلیون تومان می‌شود مینی بوس نوسازی کرد؟

وی در پایان یاد آور شد: شرکت واحد از سازمانی با ۳۰ بند ۳۰ ساله حسابرسی در سنوات گذشته به سازمانی با یک بند ماده ۱۴۱ تبدیل شده و این یکی از افتخارات شورای اسلامی شهر تهران است.


کد مطلب: 445660

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/445660/ورود-اتوبوس-های-هیبریدی-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com