کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌ هایی به خانواده‌ کلاس‌‌اولی‌ها

29 شهريور 1394 ساعت 16:32

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با توصیه به مادران به منظور آماده سازی ذهنی دانش‌آموز کلاس اولی برای حضور در مدرسه گفت: اگر خانواده‌ای تاکنون موفق به ثبت‌نام فرزندش نشده است به ادارات آموزش‌وپرورش مراجعه کنند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علیرضا کمره‌ای مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور در برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما با توصیه‌هایی به والدین به منظور آماده سازی کلاس اولی‌ها برای رفتن به مدرسه گفت:‌ مادران باید فضای ذهنی دانش‌آموز را با مدرسه آشنا کنند و در این رابطه با دانش آموز کلاس اولی صحبت کنند حتی می‌توانند در فرصت باقی مانده او را به مدرسه برده تا از نزدیک با محیط آن آشنا شود تا در روز اول مدرسه نگرانی نداشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص مازاد نیرو در کنار کمبود نیرو اظهار داشت:‌ طی سال‌های گذشته استخدام‌های بی رویه و موافقت غیراصولی با نقل و انتقال نیروها باعث شده است توازن نیروی انسانی در آموزش و پرورش به هم بریزد.

کمره‌ای افزود: نقل و انتقالات بی رویه نیروها باعث شده است تا در کلان شهرها با تورم نیروی انسانی و در مناطق کم برخوردار با کمبود نیروی انسانی مواجه شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به استقرار نظام ۶.۳.۳ در تمام دوره‌های تحصیلی از سال تحصیلی جدید گفت: به دلیل حذف پایه دهم از دوره دوم متوسطه تعدادی از معلمان این دوره کلاس درس ندارند. در چنین شرایطی می‌توانستیم به دو روش رفتار کنیم، نخست آنکه اجازه بدهیم این تعداد معلم سال تحصیلی جاری را بدون کلاس درس سپری کنند اما با توجه به اهمیت سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم که از این نیروها در دوره متوسطه اول و ابتدایی استفاده کنیم.

کمره‌ای در پاسخ به پرسشی درخصوص مشکلات مردم برای ثبت‌نام فرزندانشان در روزهای پایانی شهریور عنوان کرد: در شهرستان‌های استان تهران مشکلی در این رابطه نداریم و در بحث ثبت‌نام دانش آموزان نیز تنها سه شکایت در سامانه ثبت شده بود اما باز هم به خانواده‌ها اعلام می‌کنیم اگر تاکنون موفق به ثبت‌نام فرزندانشان نشده‌اند، نگران نباشند و به ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند تا کار ثبت نام آنها انجام شود.


کد مطلب: 445640

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/445640/توصیه-هایی-خانواده-کلاس-اولی-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com