جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

داستان‌عذاب الیم‌"رشدی"‌با‌فتوای‌امام‌(ره)

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 445602
سلمان رشدی مرتد در کتاب «۲ سال، ۸ ماه و ۲۸ شب» سعی کرده است بر پایه داستانی تخیلی هم به نوعی از خود و زندگی مخفیانه و طرد شدنش بعد از فتوای حضرت امام خمینی(ره) دفاع کند و هم اسلام را شکست دهد!
داستان‌عذاب الیم‌"رشدی"‌با‌فتوای‌امام‌(ره)
به گزارش جهان به نقل از فارس، اخیرا جدیدترین کتاب سلمان رشدی، نویسنده مرتد هندی تبار، با عنوان «دو سال، هشت ماه و ۲۸ شب» منتشر شده و مانور رسانه‌های غربی برای پررنگ کردن این رمان و نویسنده‌ «آیات شیطانی» بار دیگر قوت گرفته است.

عنوان این کتاب یعنی «دو سال، هشت ماه و ۲۸ شب» برابر است با هزار و یک شب که رشدی سعی کرده است بر پایه داستانی تخیلی هم به نوعی از خود و زندگی مخفیانه و ترد شدنش بعد از فتوای امام خمینی(ره) دفاع کند و هم اسلام را شکست دهد!

در این کتاب رشدی ابتدا از ابن رشد فیلسوف قرن ۱۲ میلادی می‌گوید که با وجود مسلمان بودنش به خدا و روز قیامت اعتقاد نداشت و جهان را علت و معلولی می‌دید و هم اکنون به عنوان پدر سکولاریسم در دنیای غرب شناخته می‌شود. ( و پدر رشدی به خاطر علاقه‌ای که به ابن رشد داشت این نام خانوادگی را برای خود انتخاب کرد!)

ابن رشد زندگی دشواری دارد کتاب‌های ابن رشد سوزانده می‌شود و او را تبعید می‌کنند( همانند سازی با اتفاقاتی که برای سلمان رشدی افتاد).

ماجرای داستان اینگونه شکل می‌گیرد که یک جن به نام دنیا عاشق ابن رشد می‌شود! و حاصل این عشق، به دنیا آمدن فرزندان زیادی توسط این جن است که بین آدم‌ها پخش می‌شوند...

پس از گذشت ۸۰۰ سال یعنی در اواخر قرن بیستم دوباره حد و مرز بین دنیای جنیان و انسان‌ها برداشته می‌شود و جنگ سختی بین تاریکی و شیطان از یک طرف و جن خوب سلمان رشدی و فرزندانش اتفاق می‌افتد و این داستان تخیلی، داستان هزار و یک شب نبرد تاریکی با فرزندان دنیا است.

نکته جالب اینکه نیروهای تاریک و شیطانی در این کتاب دقیقا برابر با طالبان و اسلام و کشورهای اسلامی است و این نیروهای تاریک مخالف هنر، موسیقی، آزادی بیان، روزنامه نگاری، خنده و حقوق زنان هستند.

در مقابل فرزندان این رشد و دنیا(جن سلمان رشدی) نمادهایی از علم،‌ عقل و خردورزی و به طور دقیق‌تر سکولاریسم غربی هستند که با خرافه و جادو و شر مطلقی که این نویسنده از اسلام ساخته در هزار و یک شب مبارزه می‌کنند و سرانجام چنین جنگی از نظر نویسنده «آیات شیطانی» کاملا مشخص است...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *