جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

حائری: حجاج راکشتند و سوره فیل خواندند!

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب: 445574
عضو مجلس خبرگان گفت: تکفیری ها وقتی حاجیان ایرانی مشغول مراسم برائت از مشرکین بودند با این بهانه که این کار بدعت در اسلام است آنها را سنگباران و تیرباران کردند و در نماز جماعت شان سوره فیل خواندند!
به گزارش جهان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی در گفتگو با مهر در مورد انگیزه رژیم سعودی در قتل عام حجاج ایرانی زائر بیت‌الله الحرام در سال ۶۶ گفت: امام راحل(ره) اسلام جدید نیاورد، همان اسلام قدیم بود، منتها اسلام قدیم تحریف شده بود و کشورهای اسلامی در عین حال تحت ولایت طاغوت قرار گرفته بودند. قرآن می گوید اول کفر به طاغوت، بعد ایمان بالله. این آیه را در نظر بگیرید «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى»

وی افزود: آنهایی که ایمان بالله دارند، اما کفر به طاغوت ندارند هیچ چیزی در دستشان نیست. کسانی که چیزی در دستشان است، مستمسکی دارند که قبل از ایمان بالله کفر به طاغوت را به دست آورده باشند. این کفر به طاغوت در اسلام قدیم فراموش شده است. امام می خواست این کفر به طاغوت را، دوباره احیا کند. در حج این کفر به طاغوت در رمی جمره و امثال آنها آمده بود و رمی جمره به یک عملی مبدل شده بود که برای مردم فلسفه اش مشخص نبود. می گفتند این کار چیست که سنگی بزنیم؟ امام آمد رمی جمره را شرح داد. گفت این کفر به طاغوت است و این کفر به طاغوت که در رمی جمره را بود آورد، به عنوان برائت از مشرکین وارد حج کرد و گفت وقتی شما رمی جمره می کنید، باید طاغوت زمانتان را رمی کنید.

وی افزود: امام معتقد بود امروز طاغوت ما آمریکاست. از این جهت برائت از مشرکین را ایشان مطرح کرد که آن روح و حقیقت حج بود. تکفیری ها گفتند اینها بدعت است، نبوده، شما تازه آن را در اسلام وارد کردید. وقتی حاجیان ایرانی برائت از مشرکین در روز عید قربان را انجام می دادند، آنها هم به عنوان اینکه این اسلام، اسلام سنتی نیست و این اسلام را ایران خلق کرده است و بدعت در اسلام است، با این ها برخورد کردند. سنگباران و تیرباران کردند. عده زیادی هم کشته شدند، بعد امام جماعت حجاج وقتی می خواست نماز جماعت بخواند در یکی از نمازها این سوره را خواند «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ*وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ* تَرْمِيهِم بِحِجَارَةٍ مِّن سِجِّيلٍ*فَجَعَلَهُمْ كَعَصْفٍ مَّأْكُولٍ» یعنی اینکه این شرطه ها شدند ابابیل، این سنگ هایی که زدند بر سر حاجیان این هم شد سجیل و این مسلمان هایی که آمدند برائت از مشرکین کردند، شدند قشون ابرهه و اصحاب الفیل!

آیت الله حائری شیرازی افزود: امام گفت برائت از مشرکین از اصل در حج بوده است و کسانی که برائت از مشرکین را قبول ندارند لبیک به آمریکا می گویند، لا شریک لک لبیک یعنی وقتی این برائت از مشرکین نباشد، لبیک به آمریکا می گوییم. حضرت امام(ره) گفت آنهایی که برائت از مشرکین را مانع می شوند در اصل به آمریکا لبیک می گویند. به همین دلیل است که قرآن هم می گوید اول کفر به طاغوت بعد ایمان بالله. کفر به طاغوت از اول وارد اسلام شد تازه به مجردی هم که کفر به طاغوت برگشت، ارتباط با خدا هم قطع شد. قرآن هم می گوید. «وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِكُون» اینهایی که ایمان می آورند تو بدان که اکثراً دوباره به شرک باز می گردند و همین طور هم شد.

وی ادامه داد: الان که دهه ذی حجه است، دهه امتحان بنی اسرائیل است که در این دهه مشرک شدند، یعنی در عین حالی که موحد بودند و حضرت موسی(ع) ۳۰ روز گذشت و نیامد، صبر نکردند لااقل ۱۰ روز دیگر بگذرد که بیایند. سامری که گوساله را مطرح کرد، اینها هارون را رها کردند، سامری را پرستیدند، عین همین قضیه هم در اسلام وارد شد. بعد از رسول اکرم(ص) همین امتحان برای مردم به وجود آمد و همین اتفاقی که در دهه ذی الحجه برای بنی اسرائیل اتفاق افتاد برای عالم اسلام هم اتفاق افتاد. این عصری که در آن امام، اسلام را احیا کرد، عصر جبران کردن آن چیزی است که قبل از رحلت پیغمبر(ص) واقع شد، یعنی دوباره کفر به طاغوت را امام(ره) زنده می کند تا ایمان بالله جایگاهش شکل بگیرد.

حائری شیرازی ضمن اشاره به اتفاقات اخیر در مکه و بی کفایتی آل سعود گفت: ان شاء الله معنای افتادن این دکل مانند فرو ریختن کاخ کسری نشان از این باشد که اینها دارند برانداخته می شوند و بعد از آن اسلام حقیقی حاکم می شود. ولایت حرم و کعبه را خدا تکلیفش را مشخص کرده است که برعهده حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) بود که بیت خدا را طاهر نگه دارند. امام زمان(عج) که جانشین حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) است باید متولی این کار شود، منتهی قبل از ایشان اگر یک مرحله ای باشد که مدیریت حرم امن الهی از دست این طاغوت های وهابی گرفته شود و به دست شورایی از کشورهای اسلامی بیفتد، عیبی ندارد تا بالاخره امام زمان(عج) که می آید خود ایشان خادم الحرمین و متولی حرم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *