پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تجلیل از همسران جانبازان در "آینه های صبور"

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 445344
حسینعلی حاجی با بیان اینکه برگزاری همایش «آینه های صبور» می تواند گامی در تجلیل از همسران جانباز باشد، گفت: برگزاری اینگونه همایش ها کار بسیار خوبی است و ما این همه رزمنده داشته ایم و همه آنها از دامان پاک مادران و از خودگذشتگی همسران برخواسته اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده استان اصفهان با بیان اینکه برگزاری همایش «آینه های صبور» می تواند گامی در تجلیل از همسران جانباز باشد، گفت: برگزاری اینگونه همایش ها کار بسیار خوبی است و ما این همه رزمنده داشته ایم و همه آنها از دامان پاک مادران و از خودگذشتگی همسران شهدا و جانبازان برخواسته اند.

حاجی دلیگانی، شهدا، جانبازان و ایثارگران را از استوانه ها و پایه های اصلی نظام اسلامی ایران دانست و گفت: پرورش نیروی های رزمنده که رکن اصلی جنگ بوده اند، مدیون مادران شهدا است و همسران شهدا و جانبازان همواره به عنوان حامی و پشتیبان این عزیزان بوده اند.

وی با اشاره به رنج ها و از خودگذشتگی همسران جانباز، اظهار کرد: همسران جانبازان که بسیاری از آنها قبل از جانبازی به همسری این عزیزان درآمده اند، نه تنها دوران رزمندگی و دوری را تحمل کردند بلکه وظیفه نگهداری و پرستاری را پس از جنگ بر عهده داشتند.

حاجی دلیگانی رسالت همسران جانباز را بسیار مشکل دانست و تصریح کرد: بعد از دوران جانبازی تازه مشکلات و سختی ها شروع می شود و این بانوان به خاطر درد و رنج و زحماتی که در زمان مجروحیت و جانبازی همسرانشان به خصوص جانبازان ۷۰ درصد و ناتوان تر که نیاز به توجه ویژه داشتند، مجاهدت و فدا کاری کردند و می کنند. عمدتا خود این بانوان عزیز دچار کمر درد و مشکلات و بیماری هایی از این قبیل شدند و ما باید قدر شناس این عزیزان باشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا دولت و مردم توانسته اند دین خود را به جانبازان و همسرانشان ادا کنند؟ بیان داشت: من فکر می کنم که کار خاصی برای آنها صورت نگرفته و حتی در حداقل ها هم که عرض یک خداقوت و تشکر بوده، کم کاری شده است. این عزیزان در واقع زحماتی را طی سالیان سال متحمل شده اند که جای تقدیر بیشتری دارد.

حاجی دلیگانی در ادامه اضافه کرد: اگر رزمنده در یک لحظه مجروح شده و الان جانباز است، ولی همسران این عزیزان سالیان سال است که در حال مجاهدت و نگهداری از جانبازان هستند. این کار آنها اجر بسیار زیادی نزد خداوند دارد و وظیفه مسئولان و دستگاه های ذی ربط است که از اینها قدر دانی کنند.

وی با بیان اینکه همسران جانبازان جزو مظلوم و گمنام ترین افراد در جنگ و دوران پس از آن بوده اند، اظهار کرد: باید قدر و ارزش کار این زنان مجاهد را بدانیم و با تقدیر از آنها حداقل مرهمی بر سختی هایشان باشم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه دولت و مجلس باید برنامه های خاصی برای خانواده های جانباز در نظر بگیرند و از آنها حمایت کنند، خاطرنشان کرد: در مجلس اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست و به نظر می رسد که کمیسیون اجتماعی و همچنین فراکسیون ایثارگران باید بنشینند و یک طرحی را برنامه ریزی و آماده کنند. البته عمدتا دولت باید لایحه بیاورد به جهت اینکه بار مالی در آن باید در نظر گرفته شود اما چه مجلس و چه دولت باید به فکر ایثارگران و کسانی که در راه انقلاب از خود گذشتگی کرده اند، باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *