چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش‌بان‌کی‌مون‌به ورودنظامی‌روسهابه‌سوریه

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 445312
دبیرکل سازمان ملل متحد: امیدوارم موفقیت دیپلماسی هسته ای ایران ، به ایجاد فرصت هایی برای پیشرفت نه فقط درخصوص پرونده سوریه، بلکه درباره سایر پرونده های اصلی منطقه منجر شود.
به گزارش جهان، صدا و سیما به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن خبر داد، بان کی مون درگفتگوی اختصاصی با این روزنامه افزود: به عقیده من، ایران نقش مهمی در منطقه دارد و من و فرستادگان ویژه ام، تلاش می‌کنیم تا مقامات ایران برای یافتن راه حل های سیاسی بحران های منطقه، نقش کمک کننده ایفا کنند.

وی درباره نقش روسیه در سوریه و انتظاری که از کشورهای شورای امنیت، به خصوص بعد از توافق هسته ای با ایران، دارد؛ گفت:‌ من، گزارش ها را درباره حمایت نظامی روسیه دیده ام و پاسخ ام این است که راه حل نظامی وجود ندارد. من بابت طرف هایی که سلاح فراهم می‌کنند، نگران هستم. این وضع فقط به بدتر شدن اوضاع منجر می‌شود .

دبیر کل سازمان ملل افزود: می‌بینیم که شمار کشته شدگان بیش از دویست و پنجاه هزار نفر شده است. چهار میلیون نفر آواره شده اند و نیمی از ساکنان کشور به کمک های انسانی فوری نیاز دارند. همه کشور (سوریه) ویران شده است. نمی‌دانم زمان مناسب برای بازسازی کشور چه زمانی است اما باید بگویم با وجود گذشت پنج سال از جنگ سوریه، اکنون باید اقدام کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روسيه هم با اين توافق فهميده اين ايران اون ايران چند سال قبل نيست .
كبريت بي خطره