شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

قطار سبک شهری به تهران می آید

شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 445269
شهردار تهران گفت: اجرای LRT - قطار سبک شهری -در تهران را به صورت لایحه ای به شورای شهر ارائه خواهیم داد و در صورت موافقت اعضای شورا و تخصیص بودجه لازم آن در بودجه سال ۹۵ پیش بینی می کنم، اولین خط LRT در تهران در پایان سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، محمدباقر قالیباف که به دعوت شهردار بوداپست و به منظور آغاز فعالیت کمیته خواهر خواندگی تهران و بوداپست به پایتخت مجارستان سفر کرده است، ضمن بازدید از خطوط LRT این شهر و قطارهای جدید مورد بهره برداری قرارگرفته در شبکه حمل و نقل بوداپست در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: حمل و نقل عمومی پاک یکی از دغدغه های اصلی ما در شهر تهران است که بخشی از آن با توسعه مترو حل می شود. البته ما مناطقی را داریم که اگر در این مناطق از تراموا و سیستم ریلی سبک استفاده کنیم، طبق مطالعات انجام شده و تجربه های جهانی هم به جهت کمک به حفظ محیط زیست و ایمنی و هم تسهیل در تردد مناسب تر است.

وی افزود: در حقیقت ما باید در شهر تهران به استفاده از سه نوع حمل و نقل عمومی روی آوریم. بخشی از ناوگان حمل ونقل عمومی شهر را باید با استفاده از ظرفیت اتوبوس برقی و معمولی پوشش دهیم، بخشی را با مترو و بخش دیگری را هم که درواقع مراکز اصلی شهر را شامل می شود و به لحاظ میراث فرهنگی، سابقه تاریخی و جاذبه توریستی اهمیت دارد با استفاده از ظرفیت های بالاتر از اتوبوس پوشش دهیم.

شهردار پایتخت تاکید کرد: در مناطق مرکزی شهر همچون منطقه ۱۱ و ۱۲ که جزو تهران قدیم هستند و روزانه بیش از یک و نیم میلیون مسافر در آن تردد می کنند برنامه ای تدوین شده است تا برای بازگرداندن هویت این مناطق و تبدیل آن به منطقه توریستی پیاده راه را گسترش دهیم. لذا بهتر است به جای توسعه مترو در این بخش ها از ظرفیت های دیگر حمل و نقلی بهره ببریم.

شهردار تهران با اشاره به اهداف بازدید خود از سیستم حمل ونقل عمومی بوداپست گفت: سیستم حمل و نقل LRT برای شهرهای بزرگ بسیار مناسب است، لذا با توجه به تجربه غنی که شهر بوداپست در این حوزه داشت، خیلی تمایل داشتم با کارشناسان این شهر در مورد مسائل فنی و هزینه های تمام شده صحبت داشته باشم. با توجه به این بازدید و آمادگی ایجاد شده برای انتقال این تکنولوژی در کنار مطالعاتی که طی سه سال اخیر برای بهره گیری از این سیستم حمل و نقلی در شهر تهران انجام شده، امیدوارم بتوانیم از این مد حمل و نقلی در تهران بهره ببریم.

قالیباف در مورد زمان ورود سیستم LRT به ناوگان حمل و نقل تهران تصریح کرد: ما این موضوع را باید در قالب لایحه ای حتما به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسانیم. تصور می کنم در صورتی که هزینه های لازم آن در بودجه سال ۹۵ پیش بینی شود، اولین خط LRT در تهران در پایان سال ۹۵ افتتاح خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کل جمعیت مجارستان کمتر از ده میلیون نفره یعنی از شهر تهران کمتر . اون وقت این بابامیخواد از اونجا الگو برداری کنه ... .