چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۲
۳۷ مجوز صدور سلاح از اغاز حمله به یمن

انگلیس برای عربستان سنگ تمام گذاشت

جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 445182
روزنامه گاردین در مقاله ای با عنوان " یمن و رسوایی فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان " فاش کرد که انگلیس از آغاز حمله به یمن ۳۷ مجوز صدور سلاح به عربستان صادر کرده است.
انگلیس برای عربستان سنگ تمام گذاشت
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه گاردین نوشت: عرب ها حق دارند که رضایت و سکوت غربی ها در قبال تحولات یمن را در کانون توجهات خود قرار بدهند ولی واقعیت فقط منحصر به رضایت و سکوت نمی شود بلکه امور خطرناک دیگری نیز در کار است.

روزنامه گاردین افزود: انگلیس با یک دست کمک‌های پزشکی و غذایی به یمنی‌ها می دهد و با دست دیگرش تسلیحات و مهمات و فناوری نظامی در اختیار عربستان و متحدانش برای حمله به یمن می گذارد.

این روزنامه تاکید کرد: دولت انگلیس به خوبی می‌داند که حمایت تسلیحاتی از عربستان باعث تشدید درگیری ها و افزایش احتمال ارتکاب جنایات جنگی خواهد شد.

روزنامه گاردین فاش کرد: از آغاز درگیری ها در یمن در مارس ۲۰۱۵ میلادی تاکنون، دولت انگلیس ۳۷ مجوز برای صادرات محموله‌های نظامی و تسلیحاتی به عربستان صادر کرده است ولی از فاش کردن محتوای این محموله‌ها برای پارلمان امتناع می‌کند.

روزنامه گاردین، از دولت انگلیس به علت توجیه فروش تسلیحات خود به عربستان برای کشتار مردم یمن و تخریب زیرساخت‌های نظامی و غیرنظامی این کشور انتقاد کرد و نوشت: دولت انگلیس ادعا می‌کند عربستان تضمین داده است که عملیات نظامی در یمن منطبق با قانون بین الملل است .

به نوشته این روزنامه، انگلیس اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی معاهده تجارت اسلحه سازمان ملل متحد را امضا کرد؛ معاهده‌ای که امضاء کنندگان آن ملزم به متوقف کردن صادرات تسلیحاتی خود به هر کشور و گروهی در صورت وجود احتمال نقض حقوق بشر، آزادی‌ها و قانون بین الملل هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشتارمردم بیدفاع یمن توسط عربستان لکه ننگی بردامان مدعیان دروغین حقوق بشر غربی . ننگ بر شما فریبکاران که بخاطر فروش اسلحه ملتهای بیچاره را بجان هم می اندازید.
Iran, Islamic Republic of
رژیم آل سعود به رژیم سلطنتی انگلیس تضمین داده است که عملیات نظامی در یمن منطبق با قانون بین الملل است! . دو رژیم سرکوبگر و ضد حقوق بشری چه ادعاهایی میکنند. دورژیم یاغی یکی در اروپا و دیگری در خاورمیانه بیشتر نقش سگان شکاری آمریکا را ایفا می کنند.