پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

جمهوری‌خواهان شکست خوردند/ تعیین تکلیف توافق در آمریکا

جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 445175
دموکرات های سنای آمریکا مانع آخرین تلاش سناتورهای جمهوری خواه برای اخلال در اجرای توافق هسته ای ایران و ۱+۵ شدند.
جمهوری‌خواهان شکست خوردند/ تعیین تکلیف توافق در آمریکا
به گزارش جهان، مهر به نقل از یو اس ای تودی خبر داد، نمایندگان دموکرات مجلس سنای آمریکا مانع تلاش جمهوری خواهان برای تحت فشار قرار دادن باراک اوباما برای باقی گذاشتن تحریم های ایران شدند. این سومین بار در طول هشت روز گذشته بود که جمهوری خواهان سنا سعی کردند مانع اجرای توافق هسته ای با ایران شوند اما همچون دو بار پیشین با مخالفت دموکرات ها مواجه شدند.

در حقیقت سومین تلاش جمهوری خواهان که روز پنج شنبه انجام گرفت آخرین تلاش برای ایجاد مانع در مسیر توافق هسته ای بود زیرا نمایندگان کنگره ۶۰ روز برای بررسی توافق هسته ای زمان تعیین کرده بودند که این مهلت در این روز به اتمام رسید.

جمهوری خواهان سنا برای اجرای قانون ضد ایرانی خود به ۶۰ رای نیاز داشتند که تنها توانستند در آخرین رای گیری مجلس سنا ۵۳ رای کسب کنند و در مقابل ۴۵ رای مخالف دموکرات ها نتوانستند خواست خود را عملی کنند.

«هری رید» بعد از آخرین رای گیره مجلس سنا و شکست جمهوری خواهان در واکنش به اقدام حزب اکثریت سنا گفت: به طور حتم توافق هسته ای با ایران اجرا خواهد شد و نمایندگان جمهوری خواه بی مورد تلاش می کنند.

جمهوری خواهان به رهبری «میچ مک کانل» اعتقاد دارند اوباما در مذاکرات با ایران مسئله حمایت از تروریسم و آزادی چهار شهروند آمریکایی را مطرح نکرده و این توافق از نظر آنها کامل نیست. سناتورهای آمریکایی به اتفاق آرا اوایل سال جاری از ایران خواسته بودند چهار زندانی آمریکایی را آزاد کند. آنها مدعی اند این زندانی ها خبرنگار و کشیش هستند و بدون جرم از سوی ایران زندانی شده اند.

پیشتر مجلس نمایندگان آمریکا نیز در رای گیری نمادین با اجرای توافق هسته ای مخالفت کرد، اقدامی که برای اجرایی شدن نیازمند تایید سنا بود. در پی ناکامی های پیاپی جمهوری خواهان، سناتورهای دموکرات از رهبران جمهوری خواه خواسته اند مسئله ایران را رها کنند و به کارهای اقتصادی داخلی آمریکا بپردازند.

گفتنی است روز چهارشنبه رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به مهلت ۲ هفته ای برای تصویب بودجه سال آینده این کشور، در مورد تعطیلی مجدد دولت در صورت کوتاهی کنگره هشدار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسلامی
اینکه ار اول هم معلوم بود ان هیاهو ها و شلوغبازیها فقط برای گول زدن مردم ایران توسط امپریال صهیونیسم امریکای و اسرائیل و روحانی بهائی یهودی و فراماسون تدارک دیده شده بود که مردم تصور کنند واقعا این قرارداد منحوس به نفع ایران است و الا هر ادم غیر سیاسی هم میداند دولت و مجلسین امریکا بدون اجازه اسرائیل اب هم نمیخورد
علی
با تصویب برجام در ایران، عملا ایران در گروی آمریکا قرار خواهد گرفت و برای تامین هر کدام از اقلام ضروری کشور باید تن به در خواست ها و شروط آمریکا بدهیم. یا به عبارت بهتر زندگی با ذلت و حقارت!