جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

بان‌کی‌مون: از بدرفتاری با پناهجویان در اروپا شوکه شدم!

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 445060
دبیر کل سازمان ملل بدرفتاری با پناه جویان را در کشورهای اروپایی غیر قابل قبول خواند و گفت از دیدن چنین صحنه هایی شوکه شده است.
بان‌کی‌مون: از بدرفتاری با پناهجویان در اروپا شوکه شدم!
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، بان کی مون در نشست خبری روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تلفنی گفتگو کرده است.

مجارستان مرز خود را با صربستان سیم خاردار کشیده و پناه جویانی را که دارند از صربستان وارد کشور می شوند بازداشت می کند.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اوضاع سوریه گفت: «مردم کشوری که با بیرحمی روز افزون روبرو هستند طبیعتا در کشور دیگری زنده ماندن را جستجو می کنند.»

بان کی مون از جامعه بین المللی خواست با پناه جویان مهربان باشند.

وی افزود: «درگیری های بیرحمانه ، از بین رفتن پایه های حاکمیتی، ناامیدی اقتصادی و عوامل دیگر دست به دست هم داده و صحنه هایی از آواره شدن مردم را پدید آورده که از جنگ دوم جهانی به بعد شاهد نبودیم. شصت میلیون نفر از خانه های خود گریخته اند، مردان، زنان و کودکانی که از جنگ و ستمگری می گریزند شایسته حمایت هستند و باید پناه داده شوند. از آنانی که حقوق پناه جویان را زیر پا می گذارند درخواست می کنم خودشان را جای آنان بگذارند.»

دبیرکل سازمان ملل در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل که ماه جاری با حضور سران کشورهای عضو در نیویورک برگزار می شود، نشستی را برای بررسی بحران پناه جویان میزبانی خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای بان کی مون از کشتارمردم عراق وسوریه توسط تروریستهای مورد حمایت غرب شوکه نمیشوی؟ از خوردن گوشت مردگان سوری توسط وحشیهای مورد حمایت غرب شوکه نمیشوی؟ از ذبح وسربریدن مردم بیگناه و... شرم نمیکنی؟