شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

چرا نزدیک‌بینی در ایران شایع شده است؟

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 445048
رئیس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده از هر ۴ ایرانی یک نفر دچار نزدیک‌بینی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مسعود خرمی‌نژاد رئیس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی در این سمینار گفت: در سال ۱۳۹۳ بیش از ۲۷۰هزار خدمت در زمینه اپتومتری در کشور انجام شده است و هدف اصلی از برگزاری این سمینار پیشرفت و توسعه پژوهش‌های تحقیقاتی و تبادل نظر بین متخصصان این حوزه است.

رئیس بخش اپتومتری بیمارستان فارابی گفت: در سال گذشته ۱۵ طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مربوط به اپتومتری در کشور انجام شده است و برگزاری سمینارهای سالیانه و کنفرانس‌های منظم از اقدامات مؤثر انجمن در رابطه با تبادل اطلاعات علمی و پیشرفت و توسعه پژوهش‌ها بوده است و همچنین هدف اصلی از برگزاری این سمینار تبدیل شدن کشور به قطب علمی منطقه برنامه‌ریزی میان‌مدت انجام شده است.

دبیر علمی سومین سمینار سالیانه اپتومتری گفت: گروه اپتومتری بیمارستان فارابی در سایه مدیریت فعال و کمک رسانی مسئولان دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین سایت خدمات‌رسانی در زمینه چشم‌پزشکی در سطح منطقه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: طبق تحقیقات انجام شده از هر ۴ ایرانی یک نفر دچار بیماری مایوپی یا همان نزدیک‌بینی است و از عوامل شیوع این بیماری در بین ایرانیان می‌توان به تغییر سبک زندگی و استفاده بیشتر از لوازم الکترونیکی مانند تبلت‌ها، موبایل و کامپیوترها اشاره کرد.

وی در پایان گفت: از اهداف این سمینار ارائه مطالب علمی بحث در زمینه تحقیقات انجام شده و تمرکز بر روی بیماری نزدیک‌بینی است.

سومین سمینار سالیانه گروه اپتومتری بیمارستان فارابی امروز پنجشنبه ۲۶ شهریور در محل این بیمارستان در حال برگزاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *