سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱
غیرنظامیان قربانیان جنگ یمن/

روایت نشریه "بیلد" آلمان از شرایط فاجعه بار انسانی در یمن/ این یک شرایط وحشتناک برای مردم است!

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 445039
یک نشریه آلمانی در مطلبی به بررسی شرایط فاجعه بار انسانی در یمن پرداخته و با استناد به سخنان کارشناسان جنگ یمن را از بدترین بحران های دنیا ارزیابی کرد که تحت الشعاع بحران سوریه و عراق مورد بی توجهی قرار گرفته است
روایت نشریه "بیلد" آلمان از شرایط فاجعه بار انسانی در یمن/ این یک شرایط وحشتناک برای مردم است!
گروه بین الملل جهان نيوز: نشریه "بیلد" در مطلبی به شرایط فاجعه بار یمن پرداخته و از فاجعه انسانی در این کشور سخن به میان آورد.

نویسنده در ادامه این مطلب نوشت: یمن همواره بیشتر در جنگ و هرج و مرج فرو می رود.

"پیتر مورر"، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ بعد از یک سفر سه روزه به یمن در ماه آگوست این گونه شرایط این کشور را توصیف کرد که بعد از پنج ماه جنگ این کشور به اندازه سوریه که حدود پنج سال درگیر جنگ است، ویران شده است.

در روزهای گذشته درگیری ها در این کشور شدت بیشتری گرفته است و حملات هوایی شدید به ویژه پایتخت این کشور را در بر گرفته است. هزاران سرباز به عنوان نیروهای زمینی به این کشور آمده اند و بزرگترین حملات از زمان شروع جنگ را آغاز کرده اند.

در این میان آمارهای منتشر شده فاجعه بار است. حدود ۴۵۰۰ نفر از زمان آغاز جنگ یمن در ماه مارس کشته شده اند که نیمی از آن ها غیر نظامی بوده اند. به گزارش یونیسف روزانه حدود هشت کودک در درگیری های یمن می میرند. حدود ۲۳ هزار نفر تا به حال مجروح شده اند و ۱.۵ میلیون نفر هم باید خانه های خود را ترک کنند و بخش اعظمی از آن ها به عنوان پناهنده در کشور خود به سر می برند.

حتی مدارس، بازارها، اردوگاه های پناهندگان و بیمارستان ها هم از حملات هوایی در امان نیستند و اوایل ماه جاری بود که نیروی هوایی عربستان سعودی یک یتیم خانه در این کشور را هدف قرار داد.

مدیر برنامه موسسه امدادرسان آکسفام برای یمن در این باره اظهار داشته است که جنگ در یمن یکی از بدترین بحران های دنیا است. هر روزه بمباران هایی در این کشور وجود دارد. نبردهای زمینی سنگینی در این کشور شکل می گیرد؛ اگر شرایط تغییر نکند این کشور در آستانه یک فاجعه قحطی شدید قرار می گیرد.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه از ماه مارس یک ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی دخالت نظامی هوایی را در این کشور آغاز کردند همچنین نوشت: اما نیروهای زمینی هم بعضا در این عملیات جنگی مشارکت می کنند. مصر ظاهرا حدود ۸۰۰ نیرو را به این کشور اعزام کرده است. بر اساس گزارش های ارائه شده از یمن حدود ۲ هزار نیرو از عربستان سعودی، امارات و قطر به این کشور رفته اند.

القاعده و داعش هم خود را به این درگیری ها وارد کرده اند و هر کدام منافع و علایق خود را دنبال می کنند. داعش مرتبا حملات تروریستی را در این کشور انجام می دهد و اخیرا در دوم سپتامبر یک حمله تروریستی به یکی از مساجد شیعیان در این کشور از طرف این گروه تروریستی رخ داد که ۲۸ نفر در آن کشته شدند.

تمام تلاش های میانجی گرایانه سازمان ملل متحد برای برقراری صلح در یمن تا به حال شکست خورده است.

رئیس دیده بان حقوق بشر آلمان درباره شرایط فاجعه بار یمن به نشریه بیلد گفته است: غیر نظامیان قربانیان این شرایط فاجعه بار بوده و باید تقاص آن را پس بدهند. این یک شرایط وحشتناک برای مردمی است که کاملا بی دفاع بین احزاب جنگی در این کشور گیر افتاده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا ما با هجوم پناهندگان از یمن در چنین شرایطی روبرو نشده ایم گفت: فرار از یمن تقریبا غیر ممکن است. از یک طرف مردم بسیار فقیر هستند و فرار بسیار پر هزینه است و از طرف دیگر مرز با عربستان بسیار محدود است و تورهای فرار از طریق دریا به سومالی بسیار خطرناک است.

این کشور قبل از درگیری های داخلی بسیار فقیر بود و نیازمند کمک های انسانی از خارج بود. البته با این جنگ شرایط بدتر شده است و کمک های انسانی تنها بخش کوچکی از نیازمندان را پوشش می دهد.

به گزارش سازمان ملل تقریبا ۱۳ میلیون نفر دسترسی امنی به مواد غذایی ندارند و ۷۵ درصد نیز هیچ دسترسی امنی به آب آشامیدنی و بهداشتی ندارند. بخصوص شرایط حدود ۸۵۰ هزار کودک در مناطق درگیری بسیار نگران کننده است. یک مسئله دیگر کمبود بنزین است و هزینه های آب دو برابر شده است. پزشکان و پرستاران یا بسیاری فرار کرده اند و یا از رفتن به بیمارستان ها واهمه دارند.

انسان ها در یمن این بدبختی را دارند که رنج آن ها تحت الشعاع درگیری ها در سوریه و عراق قرار گرفته است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پارمیدا سادات
Iran, Islamic Republic of
این سند جنایت آمریکاست