پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

واکنش‌شورای‌شهر به ساخت‌و‌ساز در آراج

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 445022
عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: به طور قطع به مالک باغ اراج که هفته گذشته تعداد قابل توجهی از درختان در آتش سوخت،‌ اجازه ساخت و ساز داده نمی‌شود.
به گزارش جهان، ابوالفضل قناعتی در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره آتش‌سوزی باغ اراج‌، اظهار داشت: جمعه هفته گذشته در باغ بزرگی به مساحت ۲۹ هزار مربع آتش‌سوزی رخ داد این در حالی بود که پیش از این هم چنین حادثه‌ای در این باغ رخ داده بود اما وسعت کمی داشت.

وی ادامه داد: روز جمعه حجم آتش‌سوزی بسیار زیاد بود و باعث شد تعداد قابل توجهی از درختان از بین برود؛ از کارشناسان آتش‌نشانی درخواست شده که گزارشی درباره تعداد درختان و عمد و غیرعمد بودن حادثه ارائه دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که باید بدانیم این آتش‌سوزی عمدی بوده یا سهوی؛‌ اگر عمدی باشد مالک پروژه بداند که قطعاً شورای شهر تهران و شهرداری برای جلوگیری از هرگونه اقدام در آن ملک از همه توانش استفاده می‌کند تا ملک به صورت فعلی باقی بماند.

وی افزود: همچنین به تعداد درختانی که از بین رفته بر اساس تعرفه قطع درخت قطعا مالک مشمول جریمه می‌شود و باید هزینه آن را پرداخت اما اگر این اقدام سهوی بوده و بر اثر سهل‌انگاری این حادثه رخ داده درخواست ما این است که به جای هر درختی که از بین رفته یک درخت را غرس کند تا ماهیت باغ حفظ شود زیرا در تهران چندین نقطه به عنوان فیلترهای شهر تهران وجود دارد و اگر آنها شکل باغ را حفظ نکنند با مشکل رو‌به‌رو می‌شویم.

قناعتی خاطرنشان کرد: در هر دو حالت عمدی و غیرعمدی بودن موضوع، مالک باید در نظر داشته باشد که به هیچ‌وجه اجازه ساخت و ساز در آن باغ به وی داده نخواهد شد. البته با توجه به وجود کانکس و کانتیر که مشکوک به تجهیز کارگاه بود، حساس‌تر شدیم و در حال بررسی موضوع هستیم و نمی‌توان اکنون به صورت قطعی نظر داد.

وی گفت: بنده تذکری را به شهردار تهران به صورت شفاهی و کتبی درباره این موضوع داده‌ام و از وی خواسته‌ام که این موضوع را پیگیری کرده و سهوی و عمدی بودن آن را اعلام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *