جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون بازرگانی هواپیمایی معراج:

ورود ۲۵ فروندهواپیما به کشور تا ۲سال آینده

پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 444988
معاون بازرگانی هواپیمایی معراج با بیان اینکه هیچ بدهی به شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بابت دریافت خدمات نداریم، گفت: تا ۲ سال آینده ۲۵ فروند هواپیما وارد ناوگان این ایرلاین می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی مهرآور روزگذشته در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر ۷ فروند هواپیما در ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی معراج فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه متوسط سن ناوگان این ایرلاین ۱۶ سال است، گفت: به تازگی یک فروند ایرباس ۳۴۰ برای پروازهای تشریفاتی خریداری و وارد ناوگان کرده‌ایم که جوان‌ترین ایرباس کشور است.

مهراور افزود: از لحاظ فنی امکان انجام تعمیرات اساسی تا رده نهایی در این ایرلاین وجود دادر؛ امکان انجام چک C را داریم و کل فرایند فنی هواپیما را در داخل انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده‌ایم تا ۲ سال آینده ۲۵ فروند هواپیما وارد ناوگان می‌شود، اظهارداشت: تلاش می‌کنیم با ایلاین‌های منطقه رقابت سالم داشته باشیم و سطح استانداردها را به ایرالین کشورهای برتر دنیا برسانیم که البته این هدف هم‌اکنون محقق شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر شرکت هواپیمایی معراج در مسیرهای مشهد به اصفهان، مشهد به کیش، مشهد - کرمانشاه، مشهد - تهران، مشهد - شیراز و مشهد - بندرعباس پرواز می‌کنند ضمن آنکه پروازهای مشهد- نجف ، مشهد - استانبول و مشهد - کویت را نیز انجام می‌دهیم.

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج با بیان اینکه پایگاه اصلی پروازهای این ایرلاین مشهد است، گفت: به دنبال ارز آوری به داخل کشور هستیم و تلاش می‌کنیم زائران را به مشهد مقدس جابجا کنیم.

* راه‌اندازی نوین‌ترین نرم‌افزار فروش مستقیم بلیط هواپیما

وی بیان کرد: با همکاری گروه‌های خارجی، کارگروهی تشکیل دادیم و توانستیم آخرین و نوین‌ترین نرم‌افزار فروش مستقیم بلیط را راه‌اندازی کنیم.

مهراور ادامه داد: در نرم‌افزارهای دیگر، سرور به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا متصل است ،اما تلاش کردیم در این نرم‌افزار اسم مسافر با خرید بلیط از کشور خارج نشود و همه در سرور داخلی بماند.

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج گفت: امکان انتخاب نوع غذا، محل صندلی، انتخاب مسافر بغل دستی از منظر تخصص و شغل این نرم‌افزار خرید بلیط معراج‌ایر وجود دارد.

مهراور گفت: به هر حال زیرساخت‌های آزادسازی نرخ بلیط هواپیما را فراهم کرده‌ایم تا پس از دستور حاکمیت (سازمان هواپیمایی) برای آزادسازی بتوانیم به بهترین نحو عمل کنیم.

* بدهی به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌ نفتی نداریم

وی بیان کرد: معراج‌ایر تنها ایرلاینی است که به شرکت فرودگاه‌های کشور و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بابت خدمات دریافتی بدهکار نیست.

* برنامه‌ریزی خرید ۲۵ فروند هواپیما تا ۲ سال آینده

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج اظهارداشت: در حال حاضر ظرفیت معراج ایر با ۷ فروند هواپیما، جابجایی ۱.۵ میلیون نفر در سال است.

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج گفت: در راستای توسعه ناوگان برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ۲ سال آینده ۲۵ فروند هواپیما وارد کشور کنیم، در این راستا تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی دریافت کرده‌ایم.

* طراحی نقش یوزپلنگ ایرانی روی هواپیماهای معراج

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در اقتصاد هر کشور تاثیر دارد، اظهارداشت: از چندی پیش تلاش کردیم برنامه‌ریزی مدون بر پایه گردشگری در این ایرلاین را داشته باشیم؛ مطالعات مختلفی در این باره اجرا شد و تلاش کردیم، در راستای تبلیغات فرهنگی، حمایت از یوزپلنگ ایرانی را در دستور کار خود قرار دهیم.

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج اظهار داشت: در توسعه پایدار محیط زیست اصلی برای خود تعریف کردیم و تلاش شد، در راستای معرفی یوزپلنگ ایرانی روی ۲ فروند از هواپیماهای خود نقش این حیوان در معرض انقراض را طراحی کنیم.

معاون بازرگانی هواپیمایی معراج بیان کرد: در این راستا ۲ فروند ایرباس ۳۲۰ و ۳۰۰-۶۰۰ انتخاب شد و با ۳ روز عملیات مداوم، نقاشی چهره یوزپلنگ ایرانی روی دماغه هواپیما انجام شد.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در بخش نقاشی فقط ۲۰۰ میلیون تومان برای ما هزینه داشت، بیان کرد: تلاش می‌کنیم در راستای معرفی محیط زیست ایران و حمایت از آن، بهترین فعالیت‌ها را داشته باشیم؛ به عنوان مثال در بخش کیترینگ بسته‌بندی دریافت می‌شود که قابل بازیافت است.

وی یادآور شد: در طراحی این پروژه تلاش کردیم با انتخاب مدل رنگ، همه استانداردهای ایکائو (سازمان هواپیمایی کشوری) را رعایت کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *