پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

این بی‌صلاحیت را اخراج کنید !

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 444913
حسین شمس می‌گوید از اینکه تکلیف سرمربی تیم ملی فوتسال مشخص شده خوشحال است و در عین حال می‌گوید امیدوار است که رییس بی‌صلاحیت کمیته فوتسال به زودی اخراج شود.
به گزارش جهان،حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتسال، اظهار کرد: جای خوشحالی است که بعد از شش، هفت ماه کمیته بی‌عرضه فوتسال توانست سرمربی تیم ملی فوتسال را انتخاب کند. من فکر می‌کنم ناظم الشریعه بتواند از عهده این پست بربیاید.

وی در پاسخ به اینکه در زمان کم باقیمانده سرمربی جدید بهتر است چه اقداماتی انجام دهد تا تیم به موفقیت برسد،‌ گفت: باید یک برنامه مدون نوشته شود و همه اهالی فوتسال هم کمک کنند که او با بازی‌های تدارکاتی که می‌گذارد تیم را برای مسابقات آسیایی آماده کند.

این کارشناس فوتسال ادامه داد: به اعتقاد من از الان تا شروع جام ملت‌ها چند بازی تدارکاتی مورد نیاز است. البته تا الان چهار تا از این بازی‌ها مشخص شده و اگر یک ماه آخر هم خوب تمرین کنند ان‌شاءالله موفق می‌شوند.

شمس در پاسخ به اینکه آیا باید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتسال مشروط باشد یا خیر، گفت: ابتدا باید قرارداد یک ساله تا پایان جام جهانی ۲۰۱۶ ببندند و اگر موفق شد قراردادی چهار ساله ببندند، در غیر این صورت مربی جدیدی انتخاب کنند.

وی با اشاره به تعلل زیاد کمیته فوتسال برای انتخاب سرمربی،‌ تصریح کرد: انتخاب افتخاری به خودی خود ضربه‌ای به پیکره فوتسال بود و این چند ماه این ضربه بیشتر خود را نشان داد. متاسفانه افتخاری را به فوتسال کشور تحمیل کردند.

شمس افزود: متاسفانه وزیر قبلی افتخاری را به فوتسال تحمیل کرد و وزارت ورزش فعلی نیز تحت تاثیر بعضی از عوامل ایشان را نگه داشت. به تازگی شنیده‌ام که یک پست اقتصادی در وزارت ورزش به افتخاری داده شده که این موضوع بسیار خنده‌دار است. فردی که نمی‌تواند یک اسپانسر برای تیم ملی بگیرد و نمی‌تواند یک حق پخش تلویزیونی بگیرد چطور مشاور اقتصادی وزارت ورزش می‌شود؟ الان می‌فهمیم که چرا ورزش کشور به هیچ جا نمی‌رسد.

این کارشناس فوتسال ادامه داد: وزیر ادعایش این است منِ ورزشکار را سرکار آورده‌اند ولی باید بگویم که در حوزه فوتسال این ادعا یک تناقض دارد چرا که یک آدم غیرورزشی و غیرفوتسالی را به فوتسال تحمیل کرده‌اند. در فوتسال هیچ کس افتخاری را قبول ندارد و باید هر چه زودتر به دنبال این باشیم تا تغییراتی را در فوتسال ایجاد کنیم و این رشته را به دست اهلش بسپاریم. خسوس خودش می‌دانست که لیاقت این پست را ندارد و برای این پست بسیار کوچک است و وقتی می‌دید که حتی مربی‌های باشگاهی از ایشان بهتر هستند خودش فهمیده بود که در این کشور نمی‌تواند سرمربی تیم ملی فوتسال باشد.

وی با اشاره به اینکه خسوس شایستگی تیم ملی فوتسال ایران را نداشت، گفت: در کشوری که همه مربیان باشگاهی از خسوس بهتر هستند چطور خسوس می‌توانست سرمربی تیم ملی‌ شود. سرمربی تیم ملی باید از باقی سرمربیان تیم‌های باشگاهی کشور بهتر باشد ولی متاسفانه خسوس نه تنها بهتر نبود بلکه از همه مربیان ایرانی پایین‌تر بود و خودش این موضوع را فهمید و فرار کرد.

شمس در پاسخ به اینکه آیا خسوس کاندلاس در اسپانیا اسم و رسمی داشت، گفت:‌ او هیچ اسم و رسمی نداشت و با یک جستجو در اینترنت شما متوجه می‌شوید. اولین باری که خسوس سرمربی یک تیم ملی شد همین تیم ملی فوتسال ایران است. او کارنامه‌ای نداشت و فرار کرد.

این کارشناس فوتسال در پاسخ به اینکه پس چرا خسوس حداقل از نظر مالی نپذیرفت که در ایران باشد، گفت: برای اینکه همه مبلغ قرارداد به خودش نمی‌رسید. در ایران وقتی مربی خارجی می‌آید خیلی از مبلغ قراردادش توسط بعضی‌ها برداشته می‌شود، شاید حتی نصفش هم به سرمربی خارجی نمی‌رسد.

وی در پایان تاکید کرد:‌ من امیدوار هستم شخصی که اکنون ریاست کمیته فوتسال را برعهده دارد هر چه زودتر اخراج شود و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به این خواست فوتسالی‌ها تمکین کنند. در این صورت مطمئن باشید که خیلی از مشکلات حل می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *