پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکسن تزریقی فلج اطفال هم آمد

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 444909
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن از ورود واکسن تزریقی فلج اطفال در برنامه واکسیناسیون ایران و تولید واکسن خوراکی آن در کشور خبر داد و گفت: کودکان بالای ۴ ماه نیاز به دریافت این واکسن ندارند و برای کودکان ۴ ماهه نیز تزریق آن رایگان است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محسن زهرایی با بیان این مطلب اظهار کرد: سالانه یک و نیم میلیون کودک در ایران متولد می‌شوند که در سن ۴ ماهگی در کنار سایر واکسن‌ها واکسن تزریقی فلج اطفال نیز دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بیماری فلج اطفال در سال ۲۰۱۵ میلادی به جز در دو کشور افغانستان و پاکستان در هیچ کشور دیگر دنیا مشاهده نشده است، اظهار داشت: با توجه به همجواری ایران با این کشورها و تردد زیاد اتباع آنها به ایران به توصیه سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری ایمن سازی مقرر شده است واکسن خوراکی فلج اطفال نیز همچنان مورد بهره برداری قرار گیرد.

زهرایی ادامه داد: مصرف واکسن تزریقی فلج اطفال سابقه طولانی در کشورهای توسعه یافته دارد ولی گرانقیمت است و در دنیا با محدودیت مواجه است که خوشبختانه با حمایت دولت و به خصوص وزیر بهداشت و همچنین تامین منابع مالی این میزان واکسن سالانه از کشور هلند وارد ایران شده است و به مصرف خواهد رسید.

به گزارش وزارت بهداشت، رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن افزود: نوع این واکسن نیز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و فرآیند خرید آن از طریق سازمان یونیسف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ورود و تزریق این واکسن کار تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در کشور نیز آغاز شده است، گفت: برنامه تولید داخلی این واکسن با کمک مؤسسات داخلی همچون انستیتوپاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با مشارکت سازمان بهداشت جهانی در دست اقدام است و درصدد هستیم این واکسن تزریقی را نه تنها برای رفع نیاز داخلی بلکه برای تامین نیاز سایر کشورهای منطقه تولید کنیم.

زهرایی در خاتمه خاطرنشان کرد: کودکان بالای ۴ ماه نیاز به دریافت این واکسن ندارند و برای کودکان ۴ ماهه نیز در سراسر کشور به صورت رایگان تزریق خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *