جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
در حاشیه نشست کمیسیون برجام؛

عراقچی: ما هم دلواپسیم

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 444760
معاون وزیر امور خارجه، نگرانی نمایندگان مردم را درخصوص برجام طبیعی خواند و گفت: ما هم دلواپس هستیم؛ به همین دلیل در دو سال گذشته سعی کردیم، متن برجام طوری نوشته شود که نگرانی‌ها را برطرف کنیم.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، سیدعباس عراقچی جلسه صبح امروز کمیسیون برجام را پرفراز و نشیب دانست و تصریح کرد: در این جلسه بحث‌های اقتصادی مربوط به برجام که طبعاً شامل بحث‌های تحریم‌ها نیز می شود، با جزئیات مطرح شد که هم در کلان قضیه و هم در جزئیات آن، آقای نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور گزارش بسیار خوبی ارائه کرد.

وی افزود: این گزارش به وضعی که از قبل وجود داشته است و همچنین به وضعی که در چشم‌انداز آینده وجود دارد، اشاره داشت.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت: درخصوص اقداماتی که در قالب برجام صورت خواهد گرفت، بحث های بسیار روشنگرانه‌ای صورت گرفت و در عین حال، نمایندگان مردم هم دغدغه‌های خود را مطرح کردند که البته این دغدغه‌ها بسیار وارد است، چرا که موضوعی است که با سرنوشت کشور برای سالیان طولانی سروکار دارد.

عراقچی مجموع بحث های امروز کمیسیون برجام را بسیار مهم خواند و افزود: این بحث‌ها به تصمیم‌گیری نمایندگان مردم کمک خواهد کرد؛ چراکه آقای نهاوندیان جزو تیم اقتصادی دولت و مسئول کمیته تحریم در طول مذاکرات بود که نقش مستقیمی در مذاکرات هسته‌ای به‌ ویژه در انعکاس دستورالعمل‌های لازم و همچنین راهنمایی‌هایی که نتیجه جلسات با کارشناسان و وزرای مربوط بود، ایفا می‌کرد.

وی یادآور شد: من هم در کنار آقای نهاوندیان در مواردی که لازم بود در خصوص بعضی از نکات فنی برجام برای فهم بیشتر موضوع ادای وظیفه می‌کردم.

مذاکره کننده ارشد هستهای کشورمان در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم در کمیسیون برجام حضور خواهید یافت، تصریح کرد: ظاهراً قرار است فردا هم دوباره بیایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *