چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

خنثی‌سازی حمله ائتلاف سعودی به مأرب

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 444654
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با خنثی‌سازی حمله ائتلاف سعودی در استان مأرب دست‌کم ۲۴ دستگاه خودروی زرهی و زره پوش آنها را منهدم و شماری از متجاوزان را کشته یا زخمی کردند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد خبر داد، وزارت دفاع یمن از انهدام ۲۴ خودرو و زره پوش ائتلاف سعودی در جریان خنثی‌سازی دومین حمله آنها به منطقه ذات الراء و حمه المصاریح در استان مأرب یمن خبر داد.

کشته شدن نظامیان سعودی

در همین حال، ارتش سعودی به کشته شدن پنج نفر از نظامیان خود اذعان کرد. ارتش سعودی همچنین اذعان کرد که چهار نظامی سعودی دیگر در عملیاتی نظامی در جنوب عربستان کشته شدند.

وزارت کشور سعودی نیز اعلام کرد که یک نیروی مرزبانی سعودی در نتیجه تبادل آتش در یکی از مواضع نظامی در منطقه الحرث در مرز یمن کشته شد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز موضع نظامی فرضه الجابری را به کنترل خود درآورده و ۶ خودروی مستقر در آنجا را منهدم کردند.

شهادت غیرنظامیان در حمله هوایی سعودی‌ها

۶ شهروند غیرنظامی از جمله چهار زن در حمله هوایی ارتش سعودی به یک اردوگاه در داخل مجتمع کشاورزی منطقه بلاد‌الروس در اطراف شهر صنعا پایتخت یمن شهید شدند.

۱۲ نفر نیز در حملات هوایی ارتش سعودی به منطقه آل الحماقی در بخش باقم در استان صعده در شمال یمن به شهادت رسیدند.

به گزارش العالم، جنگنده‌های ارتش سعودی حملاتی را به مناطق مختلف استان صعده صورت دادند. این جنگنده‌ها از جمله دو منطقه بنی‌حکم و شاکر را بمباران کردند.

منابع محلی در استان الحدیده در غرب یمن نیز گفتند که دو نفر در حمله هوایی به اطراف ساختمان اداره امنیت شهید و ۳۸ نفر دیگر زخمی شدند.

پیشروی ارتش یمن در تعز

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردم یمن به پیشروی و پیروزی‌های خود در شهر تعز ادامه دادند و تپه هایل و تپه عقلان در مقابل کوهستان جره و مشرف بر محله‌های شعب الدبه و الزنوج را به کنترل خود درآوردند.

این منطقه برای تأمین امنیت جبهه غربی که در کنترل ارتش یمن می‌باشد، حیاتی است و نقطه آغاز کنترل بر کوهستان جره و محله‌های دشت القاضی در مرکز شهر تعز به‌شمار می‌رود.

این درحالی است که درگیری‌ها در محله‌های اطراف ساختمان استانداری تعز و جبهه المرور و صینیه ادامه دارد. یگان‌های ارتش توانستند با کنترل بر مواضع مشرف بر محل‌های تجمع عناصر مسلح در جبهه المرور و صینه پیشروی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *