جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کامبوج همکار نفتی ایران می‌شود

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 444625
وزیر امور خارجه کامبوج گفت کشورش در زودترین زمان ممکن یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه نفت و گاز با ایران به امضا خواهد رساند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری خمر تایمز خبر داد، هور نامهونگ، وزیر امور خارجه کامبوج گفت، کشورش در زودترین زمان ممکن یک یادداشت تفاهم همکاری در زمینه نفت و گاز با ایران به امضا خواهد رساند.

این یادداشت تفاهم دیروز در جریان نشست بین نامهونگ و حسین بهینه سفیر ایران در این کشور که در محل وزارت خارجه کامبوج برگزار شد مورد بحث قرار گرفت.

چام سانری، سخنگوی وزارت امور خارجه کامبوج گفت، این یادداشت تفاهم احتمالا هنگام سفر آقای نامهونگ به ایران در اوایل سال آینده میلادی به امضا خواهد رسید.

وی افزود، این یادداشت تفاهم همچنین موجب تقویت روابط دو جانبه خواهد شد. «دو کشور همکاری های خود در تمام زمینه ها را به سود مردم دو کشور تقویت خواهند کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه کامبوج افزود: «هم کامبوج و هم ایران تمایل دارند شاهد امضای این یادداشت تفاهم در زودترین زمان ممکن برای همکاری با یکدیگر در صنعت نفت و گاز باشند.»

ایران و کامبوج در سال ۱۹۹۲ روابط دیپلماتیک خود را برقرار کردند. اما مبادلات تجاری بین دو کشور بسیار ناچیز است.

اکتشاف نفت و گاز در نزدیکی سواحل کامبوج انجام می گیرد. کامبوج همچنین یک منطقه مورد اختلاف با تایلند دارد که ممکن است در آنجا میادین نفت و گاز وجود داشته باشد.

ایران در فرآیند خروج از تحریم های غرب پس از توافق ۱۴ جولای با قدرت های جهانی قرار دارد. این توافق به ایران اجازه می دهد صادرات نفت خود را افزایش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *