پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
دقایقی پیش با حضور شهردار تهران

خاکسپاری پیکرمطهر شهید غواص در تهران

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب: 444535
پیکر مطهر دو شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) در بوستان زمزم واقع در دارالشهدای تهران با حضور مردم، مسئولین و شهردار تهران به خاک سپرده شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی طی عملیات تفحص توسط کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده‌اند دقایقی پیش طی مراسم باشکوهی با حضور عموم مردم تهران، خانواده شهدا و ایثارگران، شهردار تهران و جمعی از مسئولین در بوستان زمزم تدفین شدند.

مراسم تشییع این شهدا ساعت ۱۵ در میدان گلچین واقع در منطقه ۱۷ تهران آغاز شد و به سمت بوستان زمزم واقع در خیابان شهید غلامرضایی ادامه پیدا کرد. مردم در این مراسم با شعارهای «لبیک یا حسین»، «الله اکبر»، «لا اله الا الله»، «هیهات من الذله »و «مرگ برآمریکا» این شهدا را تامحل خاکسپاری بدرقه کردند. هنرمندی گروه دمام‌زنی به همراه فریادهای «یا حسین» و «یا حیدر» فضای مراسم را عطرآگین کرد.

مراسم با ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و یاد شهدا بالاخص شهدای غواص عملیات کربلای ۴ توسط مداحان اهل بیت همراه بود. در ابتدای ورودی بوستان زمزم برپیکر مطهر این شهیدان با حضور عموم مردم و جمعیت تشییع کننده نماز اقامه شد.

مداحی دسته جمعی با عنوان سرود تشییع شهدای گمنام در این مراسم توسط مردم خوانده شد مراسم خاکسپاری در بوستان زمزم با قرائت قرآن توسط قاری بین المللی حامد شاکرنژاد، سخنرانی حجت الاسلام مقدم پدر دو شهید از شهدای دارالشهدای تهران به نمایندگی از مردم تهران و صحبت‌های محمدباقر قالیباف شهردار تهران همراه بود و در انتها پیکر شهدای گمنام توسط مسئولین کمیته جستجوی مفقودین در بوستان زمزم واقع در دارالشهدای تهران به خاک سپرده شدند.

یکی از این شهدای گمنام ۲۴ ساله و غواص شهید عملیات کربلای ۴ و دیگری یک شهید ۲۰ ساله است که در عملیات خیبر و در سال ۶۲ به شهادت رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *