پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در شمال کشور

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 444525
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بارش باران و کاهش بین ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در نیمه شمالی کشور طی ۳ روز آینده خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود:بررسی آخرین داده‌های هواشناسی بیانگر این است که طی سه روز آینده گذر سامانه هواشناسی فعالی را نخواهیم داشت و ناپایداری‌ها عمدتا به سبب رشد ناپایداری‌های همرفتی است که غالبا به دلیل گرمایش خورشیدی و وجود رطوبت در برخی نواحی شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب به شکل رشد ابرهای جوششی خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیامد این وضعیت جوی، رگبار، باران موقتی و گاهی رعد و برق در برخی نقاط مناطق یاد شده خواهد بود اظهار داشت: الگوهای جوی آینده بیانگر نفوذ تدریجی زبانه پرفشار به سواحل جنوبی دریای خزر و شمالی شدن جریانات روی دریا از اواخر روز چهارشنبه است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: با ورود زبانه هوای خنک و مرطوب از روز پنجشنبه در تراز میانی جو که انتظار می‌رود بتدریج از اواخر جمعه از عرض‌های شمالی کشور عبور کند، برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده بارش باران، کاهش قابل توجه دما بین شش تا ۱۰ درجه سلسیوس، وزش باد و گاهی وقوع رگبار و رعد و برق در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، کاهش دما و رخداد بارش‌های پراکنده در دامنه‌های جنوبی البرز از شمال غرب تا شمال شرق کشور نیز در روزهای پایانی هفته مورد انتظار است.

وی افزود: فردا آسمان تهران صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز برابر ۳۳ و ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *