پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اظهارات ضد ایرانی مجدد مقام اماراتی

دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 444366
یک مقام بلند پایه اماراتی در اظهاراتی مداخله جویانه ایران را متهم به دخالت در امور کشورهای منطقه نمود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی امروز (یکشنبه) در سخنانی مدعی شد که ایران باید در سیاست‌های خود در منطقه بازنگری کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کویت «کونا» انور قرقاش که ریاست نشست یکصد و چهل و چهارم وزرای شورای همکاری خلیج فارس را بر عهده دارد، گفت: «ایران بهتر است در سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کند و سیاست‌های مبتنی بر حسن همسایگی و عدم دخالت در امور دیگران را بکار بندد.»

این مقام اماراتی در ادامه اظهار داشت: «به رسمیت شناختن این موارد از سوی ایران به نفع امنیت و همکاری بین کشورهای منطقه خواهد شد.»

قرقاش در ادامه ضمن ابراز امیدواری از بهبود روابط ایران با دیگر کشورهای عرب منطقه مدعی اشغال سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی از سوی ایران شد و آن‌را خلاف منشور سازمان ملل متحد، قوانین بین‌المللی نامید.

انور قرقاش چندی قبل نیز از نحوه پوشش رسانه‌ای ایران درباره کشته شدن ۴۵ نظامی اماراتی در یمن انتقاد کرده و آن‌را «شرم آور» نامیده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *