سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

خیزش‌عمومی برای یاری مسجدالاقصی

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 444314
گروه های مقاومت فلسطین امروز یکشنبه در یک کنفرانس خبری در غزه تاکید کردند که هرگز در برابر هتک حرمت مسجد الاقصی و اجرای طرح های یهودی سازی و تقسیم بندی زمانی و مکانی آن صبر نخواهند کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم خبرداد: گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه طی کنفرانسی، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کامل پیامدهای حمله وحشیانه به مسجد الاقصی دانستند.

این گروه ها تصریح کردند که مقاومت هرگز اجازه اجرایی شدن طرح های رژیم اشغالگر را نخواهد داد و تعرض به مسجد الاقصی نیز تجاوز به اعتقادات اسلامی ماست.

این گروه‌ها همچنین به ساکنان قدس و تحصن کنندگان در صحن‌های مسجد الاقصی به دلیل ایستادگی در برابر اشغالگران غاصب درود فرستادند.

گروه‌های مقاومت همچنین مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را به عزیمت به سمت مسجد الاقصی برای دفاع از آن و حمایت از این مسجد در برابر اشغالگران غاصب فراخواندند.

این گروه‌ها همچنین ضعف مواضع تشکیلات خودگردان و برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال تجاوزات علیه مسجد الاقصی و یورش های مکرر به آن را محکوم کرده و روز جمعه این هفته را روز خیزش عمومی برای یاری مسجد الاقصی نامگذاری کردند.

۱۰۰ زخمی در حملات امروز صهیونیست ها به مسجد الاقصی

بر اساس گزارش منابع فلسطینی در حمله امروز نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی و درگیری با فلسطینیان بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

نیروهای اشغالگر به طرز وحشیانه ای به سمت تحصن کنندگان در مصلای قبلی حمله کردند و سعی کردند با زور آنها را بیرون کنند و شروع به شلیک گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی کردند و در نتیجه این حملات بخش هایی از مصلا دچار حریق شد.

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر در اقدامی بی سابقه و خطرناک کارکنان و نگهبانان مسجد الاقصی را از ورود به آن منع کرده و شیخ عمر الکسوانی مدیر اوقاف در مسجد الاقصی را هدف حمله قرار دادند.

در صحن های مسجد الاقصی به خصوص باب حطه نیز درگیری خشونت باری بین نیروهای پلیس رژیم اشغالگر و جوانان فلسطینی به وقوع پیوست.

نیروهای اشغالگر همچنین به ده ها شهرک نشین صهیونیست و «اوری ارائیل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی اجازه دادند تا از سمت باب المغاربه و در میان تدابیر شدید امنیتی وارد مسجد الاقصی شوند.

صهیونیست ها کرانه باختری را به محاصره خود درآوردند

ارتش رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه کرانه باختری را به محاصره خود درآورده و اعلام کرد که به مدت چهار روز و تا پایان اعیاد یهودیان ورود ساکنان کرانه باختری به مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ ممنوع است.

ارتش رژیم صهیونیستی تمامی جاده های منتهی به کرانه باختری را به بهانه فرا رسیدن سال جدید عبری مسدود کرده و نیروهای خود را در امتداد جاده های اصلی و اطراف شهرک های صهیونیست نشین افزایش داد.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به مناسبت تبریک فرا رسیدن اعیاد یهودیان تاکید کرد که عملیات ساخت دیوارهای امنیتی در امتداد مرز کشورهای همسایه در سال آینده عبری ادامه خواهدداشت.

تعهد وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای ادامه یورش‌ها به مسجد الاقصی

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هرگز به احدی از مسلمانان اجازه نخواهد داد در برابر یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی مانع تراشی کند.

«گلعاد اردان» که افراطی ترین وزیر کابینه نتانیاهو است در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: به یهودیان اجازه داده می شود هر زمان که بخواهند وارد مسجد الاقصی شوند و به هیچ یک از مسلمانان اجازه نخواهیم داد به یهودیان آسیبی برسانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *