پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

آغاز فشارهای درون حزبی به کوربین

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 444264
معاون رهبر ضدجنگ حزب کارگر به بی‌بی‌سی گفت ذهن رهبر جدید این حزب را نسبت به مسائل ناتو و پروژه تسلیحاتی تریدنت تغییر خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، معاون رهبر جدید حزب کارگر در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت ذهن «جرمی کوربین» رهبر جدید این حزب را نسبت به مساله «ناتو» و پروژه «تریدنت» تغییر خواهد داد.

جرمی کوربین عضو ضد جنگ حزب کارگر دیروز توانست بیشترین آرا برای رهبری این حزب را کسب کند و در تضاد با رهبران جنگ‌افروز پیشین، به رهبری این حزب انتخاب شد.

انتخاب وی به رهبری حزب کارگر انگلیس با مخالفت‌های بسیاری درون حزب و در میان سیاسیون انگلستان مواجه بوده است که از آن جمله «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلی سو «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور انتخاب کوربین را تهدید برای امیت ملی این کشور دانستند.

کوربین قویا علیه مشارکت انگلیس در اقدامات نظامی ناتو و همچنین علیه پروژه تسلیحات هسته‌ای تریدنت در انگلستان سخن گفته بود.

امروز (یکشنبه) «تام واتسن» معاون کوربین در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی تصریح کرد ذهن کوربین را در این دو مساله، ناتو و تریدنت، تغییر خواهد داد.

کوربین از منتقدان سرسخت سیاست‌های ریاضت اقتصادی حزب محافظه‌کار است اما دولت بریتانیا وی را تهدیدی برای امنیت اقتصادی انگلستان دانست.

کوربین ازمعدود نمایندگان پارلمان انگلستان بود که در سال ۲۰۰۳ به مشارکت این کشور در جنگ عراق رای منفی داد و پیش از این اعلام کرده بود دولت انگلیس باید به دلیل حضور در جنگ عراق از مردم عراق و مردم انگلیس عذرخواهی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *