شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

‫‫بازداشت تنیس‌باز سیاه‌رنگ امریکایی+عکس

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 443920
پلیس گفته او را با یک مظنون تحت تعقیب اشتباه گرفته بوده اما بلیک که سیاه‌پوست دو رگه است، می‌گوید این برخورد احتمالا تحت تاثیر نگاه نژادی هم بوده است.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، پلیس نیویورک فیلمی از بازداشت اشتباهی «جیمز بلیک» تنیس‌باز مشهور را منتشر کرده است.

پلیس گفته او را با یک مظنون تحت تعقیب اشتباه گرفته بوده اما بلیک که سیاه‌پوست دو رگه است، می‌گوید این برخورد احتمالا تحت تاثیر نگاه نژادی هم بوده است.

جیمز بلیک که از بازی‌های حرفه‌ای کنار کشیده است، روز چهارشنبه عازم محل بازی‌های «یو اس اوپن» بود که یک پلیس لباس‌شخصی او را در پیاده‌ رو روی زمین انداخت و به او دست‌بند زد.

«ویلیام براتون» رئیس پلیس نیویورک، گفته که جیمز بلیک «انگار که دوقلوی مظنون اصلی» بوده است و بعد‌تر از او پوزش خواست.

وی گفته است که مأموران پلیس، وقتی او را زمین زده‌اند، خشونت نامتناسب به خرج داده‌اند. همه ماموران دخیل در این ماجرا سفیدپوست بوده‌اند.

با این حال این ستاره پیشین تنیس گفته است که دغدغه اصلی‌اش، میزان خشونت در رفتار پلیس بوده و تاکید کرده که پوزش در این باره کافی نیست.

جیمز بلیک گفته است می‌خواهد از موقعیت خود استفاده کند بلکه رفتار پلیس با مردمی که به آنان خدمت می‌کند، عوض شود.

بلیک روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که مصمم است از موقعیت خود استفاده کند تا این واقعه ناخوش‌آیند کمک کند رابطه بین پلیس و مردمی که پلیس به آن‌ها خدمت می‌کند، تغییر کند.

به گفته او، این نوع رخ‌دادی که من تجربه کردم، همواره اتفاق می‌افتد.

سوابق مأموری که این رفتار را کرده نشان می‌دهد او پیش از این هم چند بار متهم شده است با شهروندان غیرمسلح، بد رفتار کرده است.

رئیس پلیس نیویورک با اشاره به انتشار برخی از سوابق این مامور پلیس گفته است که این سوابق را هم بررسی می‌کنند.

پلیس نیویورک در ماه‌های اخیر درگیر موارد معروف و خبرسازی از اتهام خشونت پلیس بوده است.

در یکی از موارد عمده‌تر، در ژوئیه سال ۲۰۱۴ مردی که به طور غیرمجاز سیگار می‌فروخت، در جریان بازداشت جان باخت.

این‌طور که در فیلم منتشرشده از یک ره‌گذر پیدا بود، چند مامور پلیس خودشان را روی اریک گارنر انداختند و در این بین او که می‌گفت دارد خفه می‌شود، جان داد.

تصمیم قضایی برای اینکه آن چند مامور پلیس تحت پی‌گرد قانونی قرار نگیرند، به اعتراض‌های گسترده در نیویورک و دیگر نقاط آمریکا منجر شد.











نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *