سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
یک دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد

نکاتی درباره تخم‌مرغ از منظر طب‌سنتی

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 443742
یک دستیار تخصصی طب سنتی نکاتی درباره تخم مرغ از منظر طب سنتی را عنوان کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم, مصرف موادغذایی با مصلحات آن از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند همچنین افراد با دانستن مصلح هر ماده غذایی می‌تواند از ضررهای احتمالی مواد غذایی خود را ایمن کنند.

نکات سلامتی بخش

ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی عنوان کرد: مصرف شیر به تنهایی در هنگام ناشتا مناسب نیست و باعث تولید مواد ناباب در معده می‌شود, شایسته است که گرم مزاجان شیر را با شکر و سردمزاجان شیر را با عسل مصرف کنند، بنابراین بهتر است که مصرف دل گوسفند همراه با موادی همچون آویشن, زیره, فلفل یا گلپر باشد. خواباندن آن در روغن کنجد و کباب کردن آن توصیه می‌شود.

به گفته وی مصرف پسته و بادام, فندق, گردو, نارگیل و نخودچی به ویژه اگر با شکر آسیاب شود برای افزایش میل و قوای جنسی مناسب است. همچنین انواع ماهی دارای طبیعت سرد و تر هستند و بهتر است سرد مزاجان ماهی را با روغن کنجد, آویشن, زنجبیل و ادویه‌های گرم طبخ کنند.

رضایی پور ادامه داد: نوشیدن آب در هنگام ناشتا بین خواب, پس از خواب, پس از ورزش, بعد از نزدیکی جنسی, همراه با غذا یا با کمی فاصله با غذا, اعضاء داخلی بدن را ضعیف می‌کند و عملکردهای آن را کاهش می‌دهد. همچنین زرده تخم مرغ عسلی مقوی قلب, مغز است و در افراد گرم مزاج به تنهایی و در سردمزاجان با کمی دارچین یا زنجبیل مصرف کنند. زرده تخم مرغ عسلی برای تقویت نیروی جنسی و برای کسانی که خون زیادی از دست داده‌اند بسیار مفید است. همچنین تخم مرغ به ویژه سفیده آن برای سرد مزاجان و کسانی که معده ضعیف دارند, نامناسب است و باید با نمک و فلفل خورده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *