جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انسداد دوباره گذرگاه غزه در مصر

پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 443656
در حالیکه هزاران تن از ساکنان نوار غزه از کمبود مواد غذایی، آب آشامیدنی و دارو به شدت رنج می برند، دولت مصر گذرگاه رفح را بست.
به گزارش جهان، میزان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین خبر داد، دولت مصر چهارشنبه شب گذشته و پس از عبور سومین و آخرین گروه از حجاج نوار غزه از گذرگاه مرزی رفح، بار دیگر این گذرگاه را به روی ساکنان غزه بست.

پس از ورود ۷۷۹ مسافر فلسطینی عازم سفر حج از گذرگاه رفح به اراضی مصر، این کشور گذرگاه رفح را بست.

این افراد با ۱۴ دستگاه اتوبوس راهی فرودگاه بین المللی قاهره شدند تا با ۳ فروند هواپیما راهی جده شوند.

بستن این گذرگاه که سالهاست به عنوان راه ارتباطی و انتقال نیازهای مردم تحت محاصره غزه در شرایطی صورت می گیرد که دولت قاهره بارها جنبش مقاومت اسلامی ( حماس) را به دخالت در امور داخلی این کشور متهم کرده و این رویکرد دولتمردان قاهره همواره ضمن تکذیب از سوی مقامات حماس مورد نگرانی مقامات و مردم غزه شده است.

این در حالی است که سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره دیروز چهارشنبه پس از ۴ سال بار دیگر فعالیت های خود را با حضور هیاتی از وزارت خارجه این رژیم به ریاست دوری گولد مدیر کل این وزارتخانه و شماری از مسئولان مصری از سرگرفت.

گولد در اظهاراتی تصریح کرد که با همکاری بنیامین نتانیاهو و عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر توانستیم تمامی تهدیدات را کنار زده و دست در دست هم در راستای امنیت و شکوفایی منطقه گام برداریم.

وی تاکید کرد که مصر مهم ترین کشور در منطقه است و برای همین است که در میان کشورهای عربی به "ام الدنیا" شهرت یافته است.

سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در نهم سپتامبر سال ۲۰۱۱ در پی حمله تظاهرات کنندگان مصری تعطیل شد.

همچنین پیش بینی می شود که حازم خیرت سفیر جدید مصر در فلسطین اشغالی نیز به زودی فعالیت خود را ازسرگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *