چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح مطرح کرد:

نقش اینترنت پرسرعت در قدرت رسانه‌ای

پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 443622
فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح گفت: در آینده قدرت رسانه ای در اختیار سازمان‌هایی خواهد بود که اینترنت پر سرعت رایگان را در دنیا مدیریت می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار بهروز اثباتی فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح در اولین دوره طرح ولایت سازمان بسیج رسانه، جنگ نرم، محیط مجازی و رسانه را سه مفهوم جدایی ناپذیر و غیر قابل تفکیک دانست و گفت: هنگامی که در فضای مجازی قرار می‌گیریم این بدین معنا است که به عنوان یک چالشگر و مبارز در این فضا قرار گرفته ایم پس لازم است که به این فضا شناخت اثر گذار داشته باشیم.

وی افزود: در آینده قدرت رسانه ای در اختیار سازمان‌هایی خواهد بود که اینترنت پر سرعت رایگان را در دنیا مدیریت می‌کنند.

اثباتی قدرت رسانه را مبتنی بر دو مولفه جهان بینی و تکنولوژی دانست و تصریح کرد: امروز ما در شرایطی قرار گرفته ایم که دیگر تسلیحات نظامی در میدان بازی قدرت تعریفی ندارند، بلکه این رسانه و میزان ارزش آن است که تعریف می‌شود.

فرمانده قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر چه قدرت در عرصه رسانه تعریف می شود اما ارزش گذاری به عنوان یکی از مفاهیم قدرت نرم در نظام‌های ارزش گذار نهفته شده است.

وی با بیان اینکه بسیج رسانه باید مناسبات اجتماعی را بشناسد و در لایه های اجتماعی قرار بگیرد تا بتواند نظام ارزشی را حفظ و از آن دفاع کند، گفت: این مجموعه باید عامل اقتدار نظام اسلامی در حوزه رسانه باشد و این مهم زمانی محقق می شود که بر شناخت ایدئولوژیک و جهان بینی خود تسلط کامل پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *