کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش اردن و اسراییل در انفجار سویدا

18 شهريور 1394 ساعت 16:01

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر همدستی اردن با اسرائیل در انفجارهای تروریستی مناطق امن سوریه گفت که کمک نظامی روسیه به سوریه برخلاف حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه‌های شبه نظامی در سوریه، مطابق با قوانین بین‌المللی است.


به گزارش جهان، «یوسف الاسعد» نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس درباره دلایل بازگشت حملات تروریستی به مناطق امن سوریه اظهار داشت: گروه‌های تروریستی که از تحقق اندک پیروزی در مناطق تحت سیطره خود ناامید شده‌اند با انفجارهای تروریستی و ارعاب شهروندان در مناطقی امن همچون سویداء و لاذقیه درصدد انتقال نبرد به این مناطق هستند.

وی افزود: انفجار شهر سویدا و ترور شیخ وحید البلعوس از شیوخ طائفه دروزی توسط باندی تروریستی با هدف فتنه‌انگیزی در این شهر صورت گرفت.

الاسعد تاکید کرد: تروریست‌ها دستور ترور بلعوس را از سرویس جاسوسی اسرائیل و اردن گرفته بودند تا در استانی آرام همچون سویداء که به مردم با شعور آن مفتخر هستیم، هرج و مرج ایجاد کنند.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: این در حالی است که شیوخ و بزرگان سویداء نیز با در دست گرفتن کنترل اوضاع شهروندان را به خویشتنداری و فریفته نشدن از سوی تفرقه‌افکنان تکفیری-صهیونیستی دعوت کردند.

الاسعد گفت: اسرائیل در همه حوادث سوریه نقش دارد و حتی حمایت مالی شیخ‌نشین‌های خلیج فارس از گروه‌های تکفیری در سوریه به دستور اسرائیل است، چرا که این رژیم اشغالگر بیش‌ترین بهره را از ناآرامی‌ها در سوریه می‌برد.

نماینده پارلمان سوریه افزود: گردانندگان تروریسم در سوریه گمان می‌کنند که با به هم ریختن اوضاع در مناطق امن این کشور اهرم فشاری در مذاکرات درباره راه حل سیاسی بحران سوریه به دست می‌آورند، اما این نظام سوریه است که با پیشروی روزانه نیروهایش در عرصه نبرد میدانی سوریه، شروط خود را در هر مذاکره‌ای اعمال خواهد کرد.

وی افزود: تروریست‌ها با بر هم زدن امنیت مناطق باثبات در سوریه می‌خواهند، وانمود کنند که مناطق متعددی را تحت اشغال خود دارند و در هر مذاکره‌ای با نظام سوریه بر سر آن منطقه چانه‌زنی کنند، اما این نقشه آنها مثل همیشه به شکست منجر شد.

الاسعد درباره افزایش همکاری نظامی روسیه با سوریه گفت: روسیه هیچ گاه قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی را زیر پا نگذاشته است و باید گفت طرفی که غیرقانونی رفتار می‌کند، آمریکای دروغگو است.

نماینده پارلمان سوریه افزود: امروز ما شاهدیم که رئیس جمهور آمریکا سخنی می‌گوید و کنگره آن را نقض می‌کند و لابی صهیونیستی هم حرف خود را می‌زند یعنی آمریکایی‌ها موضع یکپارچه‌ای در قبال پرونده‌های منطقه اتخاذ نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: اما روسیه، وحدت موضع خود را ثابت کرده و کمک نظامی این کشور به سوریه هم در چارچوب توافقنامه‌های دفاعی بین دو کشور است و هرگز نقض قوانین بین المللی محسوب نمی‌شود.

الاسعد گفت: روسیه مثل آمریکا نیست که در اقدامی غیرقانونی، گروه‌های تروریستی در سوریه را که معارضان میانه رو می‌خواند به بهانه‌های واهی به سلاح مجهز کند.


کد مطلب: 443548

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/443548/نقش-اردن-اسراییل-انفجار-سویدا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com