سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۲

قاتل روسی ناو‌های هواپیمابر +عکس

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۶
کد مطلب: 443422
رزمناو هسته‌ای مخوف روسیه ملقب به «قاتل ناوهای هواپیمابر» با قابلیت حمل بیش از ۸۰ موشک کروز قرار است در سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را پس از بهینه سازی مجددا آغاز سازد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رزمناو «پتر کبیر» کلاس "کی‌روف" که از آن به عنوان بزرگترین رزمناو جهان یاد می‌کنند و در سال ۱۹۹۶ ساخته شد برای بهینه سازی عازم بندری در روسیه شده است.

«ولادیمیر سرگا» سخنگوی نیروی دریایی ارتش روسیه در گفت‌وگو با «ریانوستی» از آغاز کارهای نوین سازی بر بزرگترین رزمناو جهان خبر داد و افزود که این رزمناو اینک در اسکله ۸۲ روسلایاکوف در شمال مرمانسک پهلو گرفته است.

رزم ناو روسی پتر کبیر

رزمناو پتر کبیر داری ۲ راکتور هسته‌ای است و متعلق به ناوگان شمال روسیه می‌باشد. قرار است با انجام تعمیرات و بهینه سازی این رزمناو در سال ۲۰۱۸ آماده فعالیت مجدد شود.

پتر کبیر گنجایش بیش از ۸۰ موشک کروز(گرانیت) و ۲۱۶ موشک سطح به هوا را دارد. این رزمناو گل سرسبد ناوگان شمال روسیه و قاتل ناو‌های هواپیمابر است.


گفته می‌شود بیش از صدها قطعه در این رزمناو بکار رفته و مجموعه‌ای از موشک انداز، توپ،راکت،اژدر،انواع سامانه‌های راداری و ماهواره‌ای و دیگر تجهیزات پیشرفته این رزمناو را کاملا شکست ناپذیر کرده است. به گفته کارشناسان نظامی رزمناو پتر کبیر توان درگیری همزمان را در ۳ جبهه سطحی، زیر سطحی و هوایی دارد. رزمناو پتر کبیر مجهز به سامانه دفاع هوایی اس _ ۳۰۰ اف است. همچنین در این رزمناو ۳ بالگرد کاموف کا ۲۷ قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روی پای خود بایسید و به روشنفکران غرب زده و شرق زده بتازید
رامین
چه عظمتی...